Ik heb maat 13,5 nodig.
De gebroken versies weet ik te vinden, die heb ik niet nodig

https://www.hcstores.nl/media/catalog/p ... 201041.jpg
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Femke_Tweety schreef:https://www.thehorsebitshop.co.uk/produ ... xProd=1500
Engeland.
Maar online te bestellen, dus in Nederland te krijgen lijkt me?
En stüben, Duitsland;
https://www.stuebben.com/gb-dk/en_GB/ca ... uth-84943/
SBravour schreef:Ben heel benieuwd wat de functie is van de dubbele ringen?
Avalanche81 schreef:Ik ook! Ik volg even. Ik ben nieuwsgierig.
Femke_Tweety schreef:Zou een b-stang of bokkebitje dan geen optie zijn?
Die kun je zo bevestigen dat er maar zeer weinig hefboomwerking is. En zijn er ongetwijfeld ook met recht mondstuk.
Zelf heb ik -redelijk lang- gemend met een klassieke ongebroken bustrens.
Daar had ik uiteindelijk voor een aantal situaties net te weinig verstelmogelijkheden, paard loopt inmiddels voor de kar met Liverpool (bevalt niet 100% maar is in feite net pensioen dus laat ik de zoektocht naar voor wat hij is)
Onder het zadel meestal met een kimblewick.
Dat laatste bit lijkt hij erg prettig te vinden, wordt eigenlijk niet gebruikt bij mennen,maar waarom ook niet eigenlijk...
Maar voor jouw paard is gewoon een standaard ongebroken bustrens uitproberen misschien helemaal geen gek idee.
Is stabiel in de mond, geen druk achter de oren, en wel íets aan de mondzeide aan de kant waar de leidsel niet opgenomen is. (Alsof je die kant iets wegduwt dus)
Is simpel en goedkoop uit te testen, omdat dit type bit erg makkelijk en relatief goedkoop te verkrijgen is.
De mijne heeft er lang lekker op gesjouwd.
Eileen_ schreef:In dit topic [HAR] gezocht een vierrings bit ongebroken. staan ook veel tips en misschien kan je anders de TS nog een berichtje sturen![]()
Heb dit bit nog nooit eerder gezien of van gehoord, wel heel interessant!
Lukasje schreef:SBravour schreef:Ben heel benieuwd wat de functie is van de dubbele ringen?
De 4 ringen fungeren eigenlijk als kaakklem. Dit bit wordt wel eens bij het mennen gebruikt en is vrij populair bij de Hongaren. Het ziet er vriendelijker uit dan het is.
Ir1ne schreef:belle_boef schreef:Kan de niet een smid extra ringen aan een ongebroken trend laten zetten?
Dat soort handwerk vind ik persoonlijk niet zo prettig om mee te mennen. Als het breekt omdat het toch niet goed is gedaan, heb je echt de grootste ongelukken
Avalanche81 schreef:Nee dat snap ik, maar waarom zou je voor een recht mondstuk kiezen als je ook voor een mullen mondstuk kunt gaan? Dan heb je meer ruimte voor de tong zeg maar.
Lukasje schreef:@ Femke: ik moet je inderdaad gelijk geven want ik had het effectief over de 4-ringentrens, enkel gebroken en die is niet zo “lief”.
En, ik ben ook van jouw mening dat een ongebroken trens vaak aangenamer voor het paard is dan een enkel- of dubbelgebroken. Eentje rijd ik hier al jaren op dubbelgebroken. Mijn jonge merrie moet daar niks van weten, te rommelig, die heeft een ongebroken trens. (Maar dat is even off topic, sorry TS)
Femke_Tweety schreef:Ah, leuke puzzel!
Baucher bitje zou een optie kunnen zijn dan?
Die zijn er ongebroken en volgens mij ook recht.
Kimblewick bestaat ook recht volgens mij?
[ [url=m/fkQ7M7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Rn1CFL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Soort kimblewick maar dan zonder de twee sleuven / 3 opties. (Die ik persoonlijk dus zo waardeer juist) Leidsel kan dus alleen aan de d-ring. Wel recht mondstuk.
Wellicht interessant.
[ [url=m/EazCoO.png]Afbeelding[/url] ]
Avalanche81 schreef:Nee dat snap ik, maar waarom zou je voor een recht mondstuk kiezen als je ook voor een mullen mondstuk kunt gaan? Dan heb je meer ruimte voor de tong zeg maar.
Avalanche81 schreef:Yes, dat wilde ik idd weten, bedankt