ik weet het...ik reageer heel laat in dit topic maar dit is een dringende vraag. een van mijn ponys is 4 jaar oud (bijna 5) maar als ik zijn zadel erop heb kan ik me hele arm onder dat zadel steken. het zadel schuift ook van links naar rechts ongeacht hoe strak de singel zit. maar de zadelmaker zegt dat het goed ligt...toch heb ik het idee dat het een totaal niet passend zadel is. heeft iemand hier verstand van want ik weet nu niet of ik voor een nieuw zadel moet kijken of niet
Heb je misschien foto's ervan? En sowieso een andere zadelmaker even laten checken denk ik!
Bibi1109
Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-19 16:19
brokjes schreef:
Heb je misschien foto's ervan? En sowieso een andere zadelmaker even laten checken denk ik!
op dit moment niet helaas ga vanavond om 18:00 uur wel weer naar stal. kan dan wel paar foototjes maken van het zadel als ik eraan denk. ik kan van voor in het zadel mijn arm er helemaal onder steken dus ligt naar mijn gevoel niet goed ga er sowieso nog een ander naar laten kijken want ik weet niet echt wat ik er mee aanmoet.
Als je je zadelmaker niet vertrouwd, en als ik het zo lees heb je groot gelijk, dan zul je een andere moeten laten komen. Gewoon even googlen en bellen, die willen echt wel langskomen!
Bibi1109
Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-19 17:21
troi schreef:
Als je je zadelmaker niet vertrouwd, en als ik het zo lees heb je groot gelijk, dan zul je een andere moeten laten komen. Gewoon even googlen en bellen, die willen echt wel langskomen!
Je kan best wel veel zelf controleren. Kiepende, schuivende of klem liggende zadels lijken me persoonlijk niet oké. De singelstoot naar voren verleggen kan helpen bij naar voren schuivende zadels maar pas wel op dat je je schoudervrijheid behoud. Als je zadel wel helemaal goed ligt kan je nog kijken naar singels. Een anatomische singel wil wel eens voor meer stabiliteit zorgen.