Zelf een zadelbok maken, leuk project!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Phrono

Zelf een zadelbok maken, leuk project!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-19 15:57

Leuk project, zelf een zadelbok maken! Van de welbekende zadelsteunen/rekjes krijg je toch snel drukkingen in de kussens en dit bracht me op een idee om zelf iets te maken. Ik ben begonnen met zoeken op 'saddle rack' en kwam op Engelse websites een heleboel voorbeelden tegen. Paar voorbeeldjes naar mijn vriend gestuurd, hij werkt in een bouwmarkt, met de vraag of hij wat hout mee kon nemen haha.

Afbeelding

Uiteindelijk is de hele zadelbok gemaakt van rest materiaal: de pootjes waren bijvoorbeeld steunen waarin verschillende soorten deuren werden gepresenteerd in de winkel een paar jaar geleden.

Afbeelding

Het 'dakje' was eerst zo. Maar wel erg breed, dus aan beide kanten een stuk afgehaald.

Afbeelding

Het resultaat! Omdat al het hout restmateriaal is en hier en daar wat vlekken had besloten de zadelbok te verven. Dit was nog het meeste werk :P okergeel vond ik wel leuk :D

Afbeelding

En het eindresultaat na 3 a 4 laagjes verf. Nog even 2 hoofdstel hangers geplaatst aan beide kanten. Onderin een bakje voor de zadelzeep en lederbalsem. Onder de pootjes nog viltjes geplakt zodat je 'm makkelijk kunt verschuiven.

Afbeelding

Ik ben er blij mee! Misschien een leuk idee voor de knutselaars onder ons. Het is eigenlijk heel simpel te maken :D
Laatst bijgewerkt door Phrono op 16-03-19 16:02, in het totaal 3 keer bewerkt

Nicje87

Re: Zelf een zadelbok maken, leuk project!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 15:59

Super leuk en creatief!