Prolite pad het beste of andere goede alternatieven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTimeXL

Prolite pad het beste of andere goede alternatieven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 11:11

Hallo,

Ik was even aan het zoeken en kwam niet een recent topic tegen (mocht dit het geval zijn dan sluit ik het topic uiteraard). Maar ik ben sinds een week trotse eigenaar van mijn eerste eigen paardje. Een mooie ruin van 1,62 en 6 jaar oud, de basis kent hij maar hij moet opbouwen, ook wat betreft de bestiering. Nu heb ik een zadel die op zich goed lag alleen iets naar voren kiepte. Mijn instructrice zei dat je dit kan opvangen met een pad onder het zadel en omdat hij nog breder moet worden en meer bespiering is dit handig.

Nu gaf zij aan dat zij prolite zou aanraden juist omdat hij in de bestiering moet komen. Alleen ik zag de prijs en dat is toch 110 euro. Nu vind ik dat op zich geen probleem mocht ook hier worden gezegd dat dit toch de beste is. Of dat je met zo'n gelpad kan opvullen.

Ik hoor graag van jullie!

Met vriendelijke groet,
Willemijn

Annenas

Re: Prolite pad het beste of andere goede alternatieven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:14

LeMieux heeft ook een vergelijkbare pad: de prosorb, mocht je interesse hebben in deze pad dan heb ik nog een vrijwel ongebruikte liggen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:16

Je kunt hem beter in Engeland bestellen. Dan kost de tripad incl verzending zo'n €85

Ik ben er op zich wel tevreden over, maar de rug had voor mijn paarden veel rechter gemoeten, nu ligt hij of in het midden te strak op de rug of aan de voor- en achterkant in de kamer dubbel gefrot. Een beter alternatief ben ik nog niet tegen gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:36

Je bedoelt denk ik de Prolite tri pad, dat is een pad met zes vakken waar je inlages in kunt doen zodat je zowel de voorkant als de midden als de achterkant op kunt vullen. Als het alleen om de voorkant gaat die opgevuld moete worden kun je ook een frontrizer kopen van prolite die zijn geloof ik € 98 en staan vaak ook wel goedkoper op marktplaats

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 11:37

Ja ik denk dat ik niet wil gaan voor enkel een frontriser omdat hij in het geheel nog wel breder zal gaan worden denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:43

Als je zadel verder wel goed past, alleen de voorkant niet, moet je niet de midden en de achterkant ook nog op gaan vullen want dan wordt het te krap. Als je zadel toch wel wat ruimer zit omdat je paard nog spieren moet krijgen en daar bij het passen rekening mee is gehouden is het inderdaad wel handig ja

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 11:46

Oke dat is een goede. Ja er werd mij gezegd dat hij een tikkeltje naar voren ligt het zadel. Toen had ik eerst voor een gelpad gekeken maar toen hoorde ik dat dat aan de voorkant voor te veel druk kan zorgen.

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:11

Deze week had Permier Equine korting op correctie onderlegger. Ik heb mijne voor 45€ besteld.
Misschien ook een optie.
Je zal ook meerdere Lemieux vinden met en zonder schapenwol onder.

xrobbiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:48

Mijn zadel ligt ook iets naar voren, ik heb een pad van de welkoop, ik geloof dat zij het merk Waldhausen verkopen. Meerdere zadelmakers hebben mij verteld dat het qua kwaliteit eigenlijk hele goede pads zijn. Deze zijn alleen gelijk verdeeld, dus niet de mogelijkheid om voor meer op de vullen dan achter.