Ik heb een nieuw zadel en wilde nu graag de gesp onderaan bij Mn beugel gaan dragen met zo’n hoesje eromheen. Heeft iemand voor mij een duidelijk plaatje met uitleg hoe dit te bevestigen? Ik heb nu de gesp aan de voorzijde, met de pal naar beneden en het stuk wat over is door de gesp gedaan zodat het ertussen zit, maar....dan kan door het 3 dubbele leer onderaan er geen hoesje overheen. Ook kan ik op die manier de beugels niet opsteken, dus het hoesje alleen over de voorste 2 stukken beugelriem gedaan, maar dan hangt het stuk met gaatjes wat over weer te bungelen...dat heb ik nu opgelost met een haarelastiekje, maar dat is natuurlijk een vlag op een modderschuit...kortom, ik doe het vast verkeerd, of kan dit niet met lange riemen.....wie helpt?
Zoals je het beschrijft heb je hem op de tweede manier volgensmij goed zitten. Als je te lange beugelriemen hebt houd je inderdaad een stuk beugelriem over wat er bovenuit steekt. Ik heb dit stuk er bij mij gewoon afgeknipt, zodat ze net onder het hoesje komen. Zo zie je er toch niks van.
Je hoort het hoesje aan de beugelriem te doen aan de kant van de gesp. Wanneer je je beugelriem vast maakt steek je het stuk nogmaals door het hoesje heen, zodat deze is weggewerkt. Volgensmij heb je het zo al goed gedaan.
Lottekuhh_x
Geplaatst: 06-03-19 19:26
Sakura789 schreef:
Ik heb de overgebleven lus ertussen (door de gesp) en dan de hoes eromheen.
Zoals Maya heb ik m ook. Heb wel speciaal kortere riemen gekocht zodat ik niet zon lang end over heb. En op deze manier kun je ze ook makkelijk opsteken.
Pallatin
Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-19 19:43
Allemaal bedankt voor de reacties! Ik heb het zover ik kan zien zitten zoals op het bovenste plaatje, alleen bij mij steekt er dus idd nog een stuk riem uit, het ziet er zeker niet zo netjes uit. Kan ook zijn dat dat komt door de hoesjes, die zijn stug en met klittenband. Misschien geeft dat teveel volume...
@ Maya, ik weet niet of ik het goed zie, maar zit bij jouw foto het uiteinde van de riem aan de buitenzijde? Zit dat dan tegen je been aan? Misschien is het overtollige stuk riem eraf halen idd een goed idee, beter dan haar elastiekjes
Heb hoesje ook over twee riemen zoals je beschrijft. Alleen heb ik de riem onder het zweetblad, dus de extra riem die bij jouw hangt zit klem tussen het zadel en zweetblad. Heb alleen korte beentjes