Flexible Bascule en Prince Orion Pegasus ervaringen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Luvinna

Flexible Bascule en Prince Orion Pegasus ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 08:07

Ik vind nergens ervaringen van deze 2 zadels. Wel van de inspiration en dressuurmodel van de orion maar niet van de springmodellen. Ben enorm benieuwd!

Ik ben opzoek naar een zadel waarmee we kunnen crossen, springen maar ook kilometers kunnen vreten. Het flexibele verhaal spreekt enorm aan maar ook het materiaal van de zitting. :D
Laatst bijgewerkt door Luvinna op 05-03-19 08:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Santos_05

Re: Trekker flexible Bascule ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 08:11

Type Bascule ken ik niet, even Googlen. Met mijn oude Classic doe ik alles. Hij zit heerlijk voor hele dagen in het zadel en tot op bepaalde hoogte kan ik er ook springen/crossen.

Luvinna

Re: Flexible Bascule en Prince Orion Pegasus ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 08:17

Dank je wel Santos! Google is geraadpleegd maar niets te vinden Qua nederlandse ervaringen met deze 2 zadels. Wel over andere modellen van deze merken maar niet over de springmodellen. Bedoeling is wel parcour 110cm te kunnen springen.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 10:45

Denk dat je weinig ervaringen zal vinden over de 2 zadels hier in nederland. Echter denk ik dat je je geen zorgen hoeft te maken over alle 2 de merken zadels. Zijn goede kwaliteits zadels waar je gewoon probleemloos mee zal kunnen springen.
Ik sprong voorheen zelfs met mijn Flexible inspiration zonder problemen (alleeen dat voor hogere sprongen de grote wrong in de weg ging zitten). De bascule heeft dezelfde/vergelijkbare opbouw alleen zweetblad is anders, voor de springhouding gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 01:10

Wat gek, de posts van mij en anderen over de Prince Orion in dit topic lijken geheel verdwenen te zijn. :+
Ik ben supergroot fan van de Prince Orion, goddelijk kort zadel met een hele fijne dressuurzit en paarden lijken het geweldig te vinden.

Helaas kan ik het niemand aanraden om er een te kopen. Het heeft bij mij in totaal 11 maanden geduurd om het zadel in Nederland te krijgen wat ik besteld had, het is twee keer verkeerd gemaakt (een keer met een scheef kussen, na de reparatie vervolgens met te smal tussenkanaal) en de D-ringen werden steeds verkeerd geplaatst, en toen het na 11 maanden hier arriveerde en de fabrikant op het te smalle tussenkanaal werd gewezen, kreeg ik te horen dat ze het nu niet meer konden repareren, ze ook geen nieuw zadel meer gingen maken voor me en dat dit was wat ik gekocht had en dus verplicht was om het te betalen. Gelukkig heb ik na een week gesteggel met behulp van de Nederlandse importeur mijn geld terug kunnen krijgen en het zadel kunnen annuleren, maar het heeft een hele nare nasmaak achtergelaten.
Daarbij komt het probleem dat de fabrikant zulk dun leer gebruikt voor zitting en kniewrongen dat de verf kan afbrokkelen. Daar zijn ook gewoon foto's van en die zijn naar de fabrikant gestuurd, en mogelijk komt het doordat het leer niet tegen siliconenrijbroeken kan, maar dat weet niemand zeker en het is gewoon ontzettend vervelend als je na drie maanden rijden een afbrokkelend zadel hebt dat de fabrikant niet wil repareren. Zoals ze zelf reageerden, als je er nog op kunt rijden dan is het niet kapot, dus dan valt het niet onder de garantie.
Van de Prince Orion bezitters die ik ken, durft eigenlijk niemand het meer echt aan te raden omdat iedereen soortgelijke problemen met het bestelproces of het zadel zelf heeft gehad.

Als je een tweedehands Prince Orion kunt vinden dat in goede staat is dan zou dat absoluut de moeite waard kunnen zijn, maar het is super naar als je na een jaar wachten een nieuw zadel van € 1700 euro in de kast hebt liggen dat anders is dan je wilde en waar je eigenlijk niet echt op durft te rijden omdat je niet weet of het wel heel blijft. En dat lijkt helaas wel de realiteit te zijn.
Als je het geld en de tijd hebt en je houdt wel van een gokje dan zou je het natuurlijk nieuw kunnen bestellen en zou je zomaar het geweldigste zadel van de wereld kunnen krijgen want ze zijn gewoon geweldig, maar de kans dat dat gebeurt lijkt tot nu toe niet heel erg groot te zijn.