Het gaat om mijn Irish Draught merrie. 1.68m hoog, op dit moment wat welvarend
Brede schouderpartij, geen extreme schoft of bijzondere rug. Even wat foto's waarop haar bouw te zien is:

Budget is ongeveer € 1000-€1500. Daarvoor wil ik óf een veelzijdigheidszadel wat neigt naar springen zodat ik er ook mee kan springen/crossen óf een dressuurzadel én een springzadel
Merrie wordt recreatief gereden: we hebben dressuurles, we hebben springles, we doen crossclinics en we rijden buiten. Zadel moet dus ook geschikt zijn om lange ritten in te maken (= geen heel hard zadel). Ik heb geen ambities om de wedstrijdsport in te gaan, verder dan een oefencross zullen we niet gaan
Ik kan niet zoveel met zadels waarin je in een houding wordt gedwongen. Dus geen hele diepe zit of enorme wrongen. Het zou mooi zijn zijn als het zadel makkelijk aan te passen is, want ze verandert nog volop qua bespiering. En er moet wat vet af
Ik heb geen idee wat haar maat is, maar qua lengte etc heb ik een 17,5-18 inch nodig. Dat moet op haar rug passen, mijn huidige boomloze zadel is ook niet klein en dat past prima. Wie oh wie weet wat? Qua merken/modellen?

, maar kan een idee geven 

Een Kent&Masters veelzijdigheid. Lag fantastisch, Sil liep er blij mee weg en ik kan er goed in zitten.