‘Lifehacks’ zadelkast

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hootje

‘Lifehacks’ zadelkast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 21:09

Hoi hoi :) ,

ten eerste geen idee of dit goed staat (kon het niet zo goed vinden waar het het beste paste).

Morgen ga ik naar mijn oude stal met een van mijn paarden, ik heb nu 2 kasten voor 2 paarden maar in deze kasten zitten vooral spullen voor een paard, en juist met die ga ik verhuizen. Ik ga proberen om alles in een kast te krijgen, maar loop echt even vast met alles in een kast krijgen en alles mooi organiseren. Weet iemand lifehacks voor een normale kast, niet lang zoals sommige mensen hebben, echt een rechthoek kast. Foto’s zijn ook welkom :P. Sorry als hier al een topic over is, kon het alleen bij LZP vinden en voorderest niet zo snel iets.

Alvast bedankt!

Sas_Mon

Re: ‘Lifehacks’ zadelkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:14

Alles wat niet helemaal noodzakelijk is mee naar huis nemen dus in 1 kast 1 zadel 1 dekje 1 halster 1 poetsbak met 1 harde en 1 zachte borstel etc. Dan moet het gek gaan wil het niet in 1 normale kast passen. Ik weet van mezelf dat ik altijd veel te veel troep in die kast stop en eens in de zo veel tijd moet selecteren.
Dekens horen niet in een zadelkast in mijn beleving.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:16

misschien alleen de echt nodige spullen meenemen? Niet alle dekjes bv maar 2 dekjes. Halster, hoofdstel, zadel, poetskoffertje, bandages of getten. De meest gebruikte dingen dus.

Ik verhuis net van stal naar weide en moet ook spullen gaan verkopen (die ik echt niet gebruik) of thuis opbergen.

Edit Sas_Mon was me voor.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:23

Mijn ultime lifehack: niet teveel spullen er in :+
Wat er nu in zit:
- plactic bak van action met klap-deksel. Hierin winterdeken, zweetdeken en 3 dekjes. Daar bovenop onder de zadelsteun de cap voor mn neefje.
- op de zadelsteun natuurlijk het zadel.
- op de 1e plank een lage oude poetsbak met hierin de ehbo-spullen. Mijn cap, poetsbak met borstels, 2 flessen driehoekzeep (gebruik ik als shampoo), en 2 bakjes supplementen.
- op de 2e plank een open bak met reserve halster, reserve teugels, reflectiebandages, zadeltassen. Daarnaast op de plank halstertouw met leadrobe, enkelspan teugel, en longeersingel. En nog zadelzeep en vet.
- aan de deur heb ik een kapstokrekje hangen, met daaraan mijn hoofdstel, kaptoom, hoevenkrabber.

In mijn auto liggen dan nog 2 andere zweetdekens, ook voor als ik zelf ingesneeuwd raak :P Scheerapparaat ligt daar ook in. Vliegendeken moet nog onder mijn bed liggen...

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:31

Ik heb voor twee paarden het volgende op stal liggen:
- twee zadels (met hun dekjes eronder)
- twee hoofdstellen
- een poetskistje (met enkel de nodige borstels)
- peesbeschermers
- en een zelfklevend verband, wat gaasjes en zalf (heb een paard die zichzelf nogal eens blesseerd)
De rest ligt thuis in de garage.
Zweetdekens net vorige week weer mee naar huis genomen, en laarzen en cap liggen in de auto.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:59

Hootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 23:08

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 23:18

Ik heb in mijn zadelkast een verstelbare douchestang. Hieraan heb ik van die broekhangers waar mijn shabrakken aan hangen, ideaal.

En de grote Ikea opbergboxen voor de dekens.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 23:22

Hootje schreef:
fjordjes schreef:

Nee ben niet op zoek naar een mooie kast, maar een handige inrichting en welke bakken voor welke spullen etc etc :o

Beter goed gejat dan slecht bedacht :j
Kortom, doe je ideeën op en wat niet nuttig is, schuif je terzijde.

Wij hebben drie paarden in een dubbele 19" patchkast (ooit uit een sloop overgehouden)
Maar de beste oplossing is een goede poetskist, in mijn geval zo'n open gereedschapbak, ooit gescoord op een beurs :D De bekende blauwe, voor degene die ook in het vak zitten :j
Die kist staat onder je zadel, dat op een goede beugel ligt.

Boven dat zadel maak je een plankje waar je noodzakelijke spullen kunnen staan zoals lederreiniging, anti-klit, dat soort spul. Voorzie dat plankje van een opstaand randje of een band, zodat je spullen niet steeds naar beneden donderen.

In mijn geval hangen hoofdstellen aan de deur en het halster ligt bij de stal. Dat kan niet overal, maar bij ons op stal kun je gewoon 1000 euro op de kast laten liggen en het enige wat er gebeurt is dat er een advies op het bord staat om beter op je spullen te passen :D

Dekens liggen in een apart vakje bovenin de kast (maar dat is in ons geval zo groot dat er zes dekens liggen)