Fijne beugels tegen kniepijn met springen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_89

Fijne beugels tegen kniepijn met springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-19 01:02

Ik heb een aantal jaar geleden de meniscus in mijn knie ingescheurd gehad. Heb er verder weinig last van.

Maar tijdens het springen. Ff gaat nog, maar in het parcours gaat 't echt pijn doen. En dan moet soms de barrage er ook nog achteraan..

Ik heb nu compositi reflex beugels. Breed voetbed, licht gewicht en met wat vering.

Zouden beugels zoals de freejump beter zijn ivm dat die gedraaid zijn? Of zou het niet uitmaken voor dit "probleem"?

Gaat om pijn aan de zijkant van mijn knie wat tegen 't zadel zit, aan die kant is ook de meniscus gescheurd geweest.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 01:10

Ik heb snel last van m'n knieën, maar niet door meniscus problemen. Ik ben erg blij met mijn sprenger bow balance beugels :D
Laatst bijgewerkt door Goldie op 27-02-19 01:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Fris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 01:12

Ik heb de sprenger bow balance beugels aangeschaft na een breuk in mijn knie. Nooit meer pijn met rijden, ook niet met springen!

Ik heb verder geen ervaring met beugels met een gedraaide ophanging, dus daar kan ik je ook niet verder in adviseren.

GUSTIxBILL

Re: Fijne beugels tegen kniepijn met springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 07:13

Hier knie geregeld uit de kom.
Met gevolg dat ik geregeld het kan uitschreeuwen van de zeer als er druk op kwam.
Kon op bepaald moment met moeite stappen zonder zeer
Nu met de bowbalance is het terug draagbaar als ik weer eens prijs heb.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 08:51

Ik ben aan alle 2 de knieen geopereerd geweest aan bandjes. heb ook snel pijn aan mijn knieen. Heb bow balance beugels geprobeerd maar kreeg er veel pijn van. Rijdt het liefst met normale beugels met breed voetbed. Wel heb ik gemerkt dat ik niet op alle zadels kan rijden. Bij veel krijg ik ook pijn aan de binnenkant van mijn knieen. Bij een deel van de zadels krijg ik die pijn niet. Ligt bij mij meer aan zadel dan aan beugels of ik pijn krijg aan mijn knieen.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 08:56

Hier ook snel pijn aan de knie (hypermobiliteit) en voor mij zijn beugels met gedraaide ophanging een zegen. Mijn knie hoeft de beugel nu niet meer zelf in positie te houden waardoor het knie gewricht, met alle spieren en banden eromheen, minder belast wordt

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 08:57

Ik heb de bow balance, had zelf altijd last van mijn knieën tijdens het rijden maar met deze niet

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 16:03

Ik heb ook de bow balance en na lang rijden ook geen last van mijn knieën. Normaal wel.
Deze zijn wat gedraaid waardoor er geen druk naar binnen gedraaid wordt.

SimbaBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 06:28

De bow balance kan zeker een uitkomst voor je zijn! Misschien kan je ze van iemand lenen/testen?