Bestaan er ook minder saaie kaakgekruiste hoofdstellen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

judjuk

Bestaan er ook minder saaie kaakgekruiste hoofdstellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-19 22:38

Hoi,

Momenteel gebruiken wij een FRA Dietsji kaakgekruist hoofdstel. Met het turqoise accent is het niet écht saai, maar toch zijn we er een beetje op uitgekeken. Onze voorkeur gaat uit naar een hoofdstel richting barok, maar die kunnen we enkel als sidepull laten maken. Wie heeft er een leuk kaakgekruist hoofdstel? Eventueel zelf gepimpt?
Graag jullie foto's :-)

Afbeelding

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 23:15

Afbeelding
bij buitenzinnig

maar als je een barokke sidepull hebt en je laat 2 riempjes maken ipv een keelriem met ringetjes eraan ben je er toch ook? elke tuigmaker kan dat voor je maken.

Cinnepin

Re: Bestaan er ook minder saaie kaakgekruiste hoofdstellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 23:31

kijk eens in mijn profiel ;)

judjuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-19 10:12

Sas_Mon schreef:
[ Afbeelding ]
bij buitenzinnig

maar als je een barokke sidepull hebt en je laat 2 riempjes maken ipv een keelriem met ringetjes eraan ben je er toch ook? elke tuigmaker kan dat voor je maken.

Ja, jouw western hoofdstel van Nurtural heeft wel wat. Lees er vaak positieve dingen over.

Het barokke hoofdstel heeft eerst dan al een verbouwing ondergaan, alvorens het bij een andere tuigmaker in handen komt. Heb daar zo mijn twijfels over ivm duurzaamheid, esthetiek...

judjuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-19 10:16

Cinnepin schreef:

Ja, dat zwartkleurige hoofdstel is echt wow!!!

Is dit confectie of speciaal op verzoek gemaakt Cinnepin ?

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 10:29

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 13:33

judjuk schreef:
Cinnepin schreef:

Ja, dat zwartkleurige hoofdstel is echt wow!!!

Is dit confectie of speciaal op verzoek gemaakt Cinnepin ?

Nee, die komt uit Soesterberg, was iets met Bos in de naam. Weet niet precies, het hoofdstel is ook niet van mij. Maar volgens mij bestaat die zaak niet meer. Zie ze ook wel eens op mp voorbij komen en bij andere ruitersport zaken, maar dan moet je ff googlen :)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 23:10

Ik maak 'niet-saaie' hoofdstellen, ook kaakgekruiste.

Afbeelding

Ik kan ook iets met concho's maken, heb laatst deze gemaakt als sidepull, maar dit kan natuurlijk ook op de neus van een kaakgekruiste:

Afbeelding
:D

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 00:22

judjuk schreef:
Sas_Mon schreef:
[ Afbeelding ]
bij buitenzinnig

Ja, jouw western hoofdstel van Nurtural heeft wel wat. Lees er vaak positieve dingen over.

Het barokke hoofdstel heeft eerst dan al een verbouwing ondergaan, alvorens het bij een andere tuigmaker in handen komt. Heb daar zo mijn twijfels over ivm duurzaamheid, esthetiek...

ik heb het hoofdstel zelf niet. moest eralleen aan denken toen ik je vraag las.

ik heb het een tijdje andersom gedaan. van een kaakekruisd hoofdstel kopstuk vervangen voor een normale met keelriem zodat er alleen en sidepull overbleef. daar een tijd mee rond gereden.
maar als je van een normale keelriem de gesp vervangt voor 2 gespen met verlengd stukje leer en ringetje eraan dan ben je er al. je veranderd igg niets als hij 2 gespen als keelriem heeft en alleen de keelriem als ie 1 gesp heeft. en je voegt alleen iets toe. wat als het door een goede tuigmaker gemaakt is net zo stevig is als dat je het nieuw en origineel zou kopen.

Maar doe vooral wat voor jou klopt. als je wat meer budget hebt kan je er ook een op maat naar eigen wens laten maken. er zijn genoeg tuigmakers die hele mooie dingen kunnen maken!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 00:54

Ja ik heb de kaakgekruiste van barefoot..... ff t exacte model kwijt. Mar met bling bling op de neus en frontriem Afbeelding