Persoonlijk zou ik voor donkerbruin gaan. Scheelt je een hoop extra kosten geld en het vinden van de juiste kleur bruin is 10x makkelijker. Heb zelf een soort cognac en het is een ellende om alles passend te krijgen en als vervolgens alles klopt dan kost het meer dan een zwart of donkerbruin hoofdstel.
Ik heb donkerbruin en zwart door elkaar. Mijn zadel heeft beide. Mijn bitloze hoofdstel is zwart en mijn andere (op de foto) is bruin.
Vind zelf donkerbruin mooier dan cognac. Vind cognac al snel oranje ogen op een haflinger. Maar zoals met alles, kwestie van smaak!
Womble
Geplaatst: 22-02-19 14:42
Cognac heb alleen geen zadel in die kleur dat is duur
Sas_Mon
Geplaatst: 22-02-19 14:44
ik zou beginnen met een passend zadel die vinden ongeacht kleur vond ik al uitdaging genoeg. maar om op je vraag terug te komen. cognac verkleurt veel sneller en je hebt er veel sneller vlekken op. daarbij vind ik het persoonlijk mooier op een heel donker paard. Cognac op haf valt kwa kleur een betje weg vind ik vaak. ik zou voor kastanjebruin richting chcoladebruin gaan als je de keuze hebt. zodat het er van een afstandje niet zwart uitziet.
Bruin. Cognac staat niet op een paard. Enkel een keer congac kleurige laarzen, maar zeker niet alles gaan doen. Mijn ongezouten persoonlijke mening! Je moet vooral doen wat jij mooi vind, wat je passend en binnen jou budget kan vinden!
Phrono
Geplaatst: 23-02-19 12:10
Cognac! Het is inderdaad even een zoektocht om het allemaal mooi bijpassend te krijgen. Maar op een haflinger, is persoonlijk natuurlijk, vind ik het echt nog steeds zo gaaf.
Ik vind cognac zo gaaf staan op een Haflinger Het is dat ik zelf alles al in het zwart heb en het niet meer ga wisselen i.v.m. de kosten, maar als ik het qua tuig "over had kunnen doen", dan wist ik het wel
Nouvel
Geplaatst: 23-02-19 12:28
Ik heb tobacco/cognac op een zwart paard en vind dat super mooi! Op een lichter paard denk ik dat ik donkerbruin mooier vind, of hij moet echt bijna wit zijn.
Cognac vind ik echt het mooist staan bij alle foto's hier.
Anoniem
Geplaatst: 24-02-19 21:45
Cognac is prachtig, maar een ramp om alles in precies de juiste kleur te vinden Ben even bezig geweest, maar als het dan lukt is het ook wel heel mooi!
Het kost alleen een godsvermogen allemaal, meer dan zwart...
Ik vind cognac mooier, ook op een hafje. Ziet er iets 'specialer' uit naar mijn mening, maar ik ben alleen maar donkerbruin gewend op de manege . Maar ik zou inderdaad ook eerst kijken naar de pasvorm en pas dan naar de kleur .
Ik vind donkerder op een licht paard mooier staan. Meer contrast. En op een donker paard juist lichter. Zeker cognac op een Haffie vind ik teveel op de eigen kleur lijken en ik zelf vind dat niets! Maar is allemaal kwestie van smaak. Een passend cognac kleurig zadel zal ookwel een uitdaging zijn. Bruin is al lastig. Je zou wel bruin zadel laarzen een combi en cognac hoofdstel kunnen nemen, best of both worlds xD