stang en trens hoofdstel zonder stang gebruiken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stocki

stang en trens hoofdstel zonder stang gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 10:59

Ik ben op zoek naar een nieuw hoofdstel. Nu gebruik ik de sperriem nooit, en vind het dan ook niet mooi om met zo'n lusje te rijden, waar de sperriem door zou moeten.
Stang en trens hoofdstellen hebben alleen een engelse neusriem, dat vind ik veel mooier.
Kun je een stang- en trenshoofdstel ook zonder stang gebruiken, of ziet dat er niet mooi uit?
je zou toch het bakstuk van de trens aan het stangenriempje kunnen doen, zodat het niet opvalt? Of zie ik dat verkeerd?
Verder zijn tips voor voordelige hoofdstellen met anatomisch gevormd kopstuk, liefst uitgesneden neusriem en alleen een hoge neusriem natuurlijk ook welkom :-) !

rien10

Re: stang en trens hoofdstel zonder stang gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:12

Alles kan. Maar het is niet mooi. En vaak duurder dan nodig.
Google maar eens op Hunter Hoofdstel, dan zie je hele mooie hoofdstellen met een hoge neusriem voorbij komen.

EmptyWords

er zijn gewoon trenshoofdstellen met alleen een hoge neusriem ipv een gecombineerde. Scheelt je een hoop geld

Sterre98

Geen ervaring met stang en trens hoofdstellen, maar is een Hunter hoofdstel niet wat?

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:13

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:22

Je zal bij een stang en trens hoofdstel een bakstuk overhouden aan beide kanten. Je kan beter op zoek naar een hoofdstel met engelse neusriem. Die hoge neusriemen kan je evt ook los kopen en die aan je gewone huidige hoofdstel hangen.
En er zijn ook wat merken die een gecombineerde neusriem hebben met een losse aansluiting voor je sperriem, deze kan je er dan ook helemaal af halen

Lynnieej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:23

Sterker nog, je kunt ook gewoon een losse neusriem kopen. Ik heb afgelopen week een losse neusriem zonder lus en sperriem bij de Divoza besteld :).

Katleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:24

Bij de meeste S&T hoofdstellen is het stangbakstuk een volledig los bakstuk dat over het hoofd loopt. Dat kan je er gewoon afhalen :)

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:28

Katleen schreef:
Bij de meeste S&T hoofdstellen is het stangbakstuk een volledig los bakstuk dat over het hoofd loopt. Dat kan je er gewoon afhalen :)

Ik heb er 4 thuis hangen, bij geeneen is het een los bakstuk haha

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:30

Ik kan ook een hunter hoofdstel aanraden! Ze hoeven niet eens duur te zijn, deze komt van bij agradi.
Heb even geen betere foto in de bokt upload maar hij is donkerbruin en het leer is gewoon fijn. Ze zijn er ook met onderlegde neusriemen maar ik vond dat rechte net mooi. Maar dat is smaak natuurlijk :)
Afbeelding

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:56

Ik heb pas een hoofdstel van Equibling besteld. Mooi hoofdstel en erg zacht onderlegd. Ze hebben daar ook hoofdstellen zonder sperriem. De hoofdstellen zijn niet erg goedkoop, maar wel een stuk goedkoper dan bijvb. gelijkwaardige hoofdstellen van BR, waar je ook nog eens teugels los bij moet kopen. De kwaliteit doet er zeker niet voor voor onder. Wel hebben alle hoofdstellen een brede neusriem en daar moet je wel van houden natuurlijk.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 13:43

Ik heb dat ook, ik heb diverse stang en trens hoofdstellen en dan haal ik bij trensrijden gewoon het extra bakstuk er af. Er zijn maar weinig gewone hoofdstellen te koop zonder sperriem, maar met dat lusje. Duur hoeft een st hoofdstel niet te zijn.

Stubben heeft met de stubben3000 een heel mooi smal neusriempje mocht je dat zoeken.

Ook zijn de smalle stangteugels heerlijk om mee te rijden. Beter dan die linnen dingen.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 13:44

Je kan ook een S&T neusriem kopen en die aan je hoofdstel zetten? Weet niet wat voor een je in gedachte had?
Bokker Kabayo heeft ook een neusriem zonder lusje.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 13:48

Oh heb er zelf ook wel een foto van hoe dat eruit ziet.
Afbeelding

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 13:52

Ik heb gewoon een zelf samengesteld hoofdstel met zo'n hoge neusriem gefixt. Staat niet gek. :)

Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 13:52

Bij de epplejeck gekocht. Normale hoge neusriem
Afbeelding
Afbeelding

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 13:55

Ik heb een samengestelde, en anatomisch, van Bridle2Fit. Wilde ook wat jij wilt (sperriem vind ik onnodig) maar toch iets anatomisch. Nu heeft mijn paard geen standaard maten dus alle standaard hoofdstellen pasten ook niet.
Afbeelding

Je kan ook opzoeken naar de Barefoot Contour engelse hoofdstel. Van Hooks en bij Kramer staan er ook een aantal.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 14:12

Heb een Dobert classic hoofdstel samengesteld bij pas de deux. Kun je helemaal naar wens bestellen. Hier een foto, had er alleen een andere frontriem aan op de fotoAfbeelding

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 14:25

Ik heb een stang en trens hoofdstel waar ik het gedeelte voor de stand vanaf heb gehaald, op het kopstuk zie je alleen de lusjes nog maar ik stoor mij daar verder niet aan.
Afbeelding

Stocki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 18:01

Bedankt voor jullie reacties, ik heb veel ideeën opgedaan :-)!