Lemieux pad zelfde effect als de prolite pad?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Iris_123

Lemieux pad zelfde effect als de prolite pad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-19 20:05

Hallo!

Door een opname in de kliniek is mijn paard erg ingevallen bij haar schoft. Daarbij heeft zij ook een hoge schoft, waardoor het zadel niet meer helemaal goed ligt. Nu heeft de zadelmaker geadviseerd om een prolite pad te gebruiken, totdat haar spieren rondom haar schoft weer terug zijn.
Ik was zelf niet bij de afspraak, waardoor ik niet alles heb kunnen vragen.

Ik vraag mij af of de lemieux pad de zelfde werking heeft als de prolite pad. Deze heeft namelijk ook van de losse onderdelen die ik kan opvullen. Deze heb ik namelijk liggen.

‍♀️

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 09:03

Msfc'ers zijn vaak erg bepekt in de merken die ze kennen en voorschrijven. Dat is jammer want vaak zijn er veel goedkopere oplossingen die net zo goed werken, of die je al hebt liggen. Je moet iets hebben wat je bij de schoft waarschijnlijk iets meer moet kunnen opvullen dan achter, dus met meerdere stukken opvulsel, opgevuld met materiaal wat goed indrukbaar is en zijn vorm direct terugkrijgt. Welk merk en prijskaartje daar dan aanhangt is aan jou. Wat ik jammer vind is dat ook het uitbalanceren met onderleggers nauw luistert, dat moet je zadelmaker niet over willen laten aan iemand die geen enkele idee heef hoe of wat, maar zelf even komen doen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 10:51

upendo

Re: Lemieux pad zelfde effect als de prolite pad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 11:01

Mijn zadelmaker heeft beiden in handen gehad en heeft wel voorkeur voor de Prolite, omdat dat materiaal wat zachter is en dus makkelijker meebeweegt als de spieren opwarmen en opbollen.

Als het een tijdelijke oplossing is denk ik dat het an sich geen kwaad kan om je Lemieux pro sorb te gebruiken, maar wat dianaw33 ook zegt, jammer dat de zadelmaker het opvullen en aanpassen van de pad aan een 'leek' overlaat. Het luistert nauw. Bij mijn merrie moet het allemaal goed aangepast zijn, anders gaat ze na een tijd in de staak. De zadelmaker kan tijdens haar bezoek zien hoe mijn paard loopt onder de vulling en zo nodig ook nog aanpassen.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 11:03

Wij hebben ook tijdelijk zo’n opvul lesmieux pad gebruikt. Paard was door blessure ingevallen bij de schoft en zadel was daar te ruim. Dus aan de voorkant extra inlagen er in en zadel lag weer goed. Dit heeft goed geholpen en met training kreeg paard weer bespiering op die plek en inmiddels ligt pad weer te verstoffen.