Back on Track beenbeschermers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Princesj

Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-19 10:45

Omdat mijn merrie een lichte blessure heeft gehad overweeg ik om Back on Track beenbeschermers aan te schaffen, om haar extra te ondersteunen van buiten af. Ik overweeg de volgende twee modellen:

https://www.horsefitshop.nl/beenbescher ... UxLTAwMC1M

https://www.horsefitshop.nl/peesbescher ... UzLTAwMC1N

Heeft iemand ervaring met een van deze? Ik neig zelf naar de tweede, omdat de pezen dan minder warm zullen worden naar mijn idee, kan iemand daar iets zinnigs over zeggen? Eventuele alternatieve producten hoor ik ook graag.

charmante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 10:59

Ik heb goede ervaring met de beenbeschermers. Paard was geopereerd aan de kogel, daar was in een stukje van afgebroken door een gekke sprong in de wei. Toen het gips van het been af was heb ik de beschermers ongeveer 4 maanden lang iedere nacht omgedaan. Dit omdat het een betere doorbloeding zou geven en dit het herstel zou bevorderen. Bij ons is het helemaal goed gekomen, paard loopt nu succesvol in de Z2.

Princesj

Re: Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-19 11:11

Dank voor je reactie. Ik kan ze alleen niet 's nachts om doen omdat mijn paard 24/7 buiten staat, dat lijkt mij niet zo handig, ik zou ze graag gebruiken voor het rijden.

Maliboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 11:53

Princesj schreef:
Dank voor je reactie. Ik kan ze alleen niet 's nachts om doen omdat mijn paard 24/7 buiten staat, dat lijkt mij niet zo handig, ik zou ze graag gebruiken voor het rijden.

De beenbeschermers die uit je link zijn ook niet om in de nacht om te doen maar puur voor het rijden.
Ik heb de stal beschermers gehad en was hier goed over te spreken toen mijn merrie met een blessure stond!

Marije_jiplover

Re: Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 12:03

Ik heb die tweede voor mijn paard dat verder niets mankeert.
Ik vind het fijne beschermers, benen komen er niet warm onder vandaan (met warmer weer uiteraard wel bezweet, maar dat lijkt me logisch).
Ze vallen wel groot.
Heb voor mijn haflinger normaal maat full voor peesbeschermers en ik geloof dat ik van deze eerst maar M besteld had en dat die veel te groot waren.
Heb nu maat S voor mijn haflinger en die zitten netjes.