Mijn paard is nog in de groei, nu 4,5 jaar en pas een aantal maanden onder het zadel. Om deze reden heb ik in november een Walthausen dressuurzadel gekocht met verwisselbaar kopijzer.
Helaas helaas, paardlief der schoft werkt niet mee. Ze heeft een zeer lange schoft, waardoor de zadels die nu geprobeerd zijn allemaal dieper in de kamer op haar schoft belanden. Ook heeft zij niet de makkelijkste rug omdat ze erg vlak is. Hierdoor zweven de kussens al snel achterin.
Nu wil ik een zadelmaker laten komen, het liefst eentje die ook een voorraadje 2e hands heeft. Het zal mij namelijk niets verbazen als zij over een aantal maanden alweer een ander zadel nodig heeft.
Nu lees ik vooral over de problemen van een hoge schoft, maar kan ik ontzettend weinig informatie vinden over een lange schoft. Wie o wie kan mij zadelmerken/zadelmakers adviseren?
Er is mij al een ouder Stubben of Kiefer zadel aangeraden. Iemand hier ervaring mee in dit opzicht?
Hieronder wat foto’s. In het echt is het allemaal helaas nog een stukje erger dan op de foto’s te zien is.
Blauw is de bolling van haar schoft, geel is de plek van het zadel

Hier is de bolling te zien waar het zadel op belandt

Edit: op kort termijn ben ik ook nog op zoek naar een springzadeltje