Dus ik besloot zelf een zadel te kopen, want ik kreeg ontzettend last van mijn onderrug als ik met haar eigen zadel reed. De beste optie was een Prestige Roma, maar omdat het niet een eigen paard is, vond ik 1500 erg veel... De tweede optie was een Tekna spring- of veelzijheidszadel. Uiteindelijk ben ik naar het Gareel gegaan (waarvan ook de zadelmaker was gekomen) om op zadels te gaan zitten. De Roma zat wel echt heel goed, en de Tekna iets minder, maar ook prima.
De Tekna heb ik aangeschaft alleen merk ik toch echt dat ik er niet heel fijn om zit, en vooral qua beenligging. Nu kun je de kniewrongen natuurlijk verschillend plaatsen. Ik heb het al op verschillende plekken "geplakt". Maar wat is nu de perfecte plaats?
Je kan enorm goed terug zien op foto's hoe mijn beenligging met springen.. Hier zit ook het grootste probleem in. Mijn benen schuiven naar achteren, waardoor mijn tenen naar buiten steken, en ik als het ware voorover val. Op de sprong en de landing zit ik dan weer wel beter. Om het duidelijk te maken naar jullie zie de onderstaande foto's.
Opwaarts over de sprong

Boven de sprong

Opwaarts, vanuit een andere hoek

Ik heb de beugels korter gehad, maar dan komen mijn knieën eigenlijk voor het zadel uit. Vaak na het rijden spierpijn de dagen erna aan de binnenkant van mijn bovenbenen, omdat ik mijn hakken echt naar de buitenkant moet uitdrukken om mijn bovenbenen stil te houden in het zadel.
Waarschijnlijk zal er gezegd worden een ander zadel kopen. Maar betreft het budget is dit nu voorlopig niet mogelijk.
Ik hoop dat het hier topic goed staat trouwens..