Hackamore voor 2 teugels gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Hackamore voor 2 teugels gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 16:54

Ik ben op zoek naar een hackamore voor 2 teugels zoals bij stang en trens zeg maar.
Ze zijn er, ik heb ze al eens gezien, maar waar?

Sas_Mon

Re: Hackamore voor 2 teugels gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 23:49

Bloem hackamore kan je dat mee doen. of met ringetjes aan de neusriem boven de hackamore.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 00:37

Bedoel je een cavemore?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 08:10

Anoniem schreef:
Bedoel je een cavemore?

Nee, geen ringen op de neus, maar dus een teugel zonder hefboom aan zijkant en 1 met hefboom.
Ik rij tegenwoordig bitloos, maar wel op z niveau. 1-2 keer per jaar een training op stang en trens om feeling te houden, basis meest met bit toen nog. Maar ik doe dit nu liever bitloos, paard vindt dat ook fijner. Bij mijn paard ligt er soms maanden geen bit in, dan is 2 bitten ineens erg veel, en ik wil wel mijn feeling houden. Dit gaat overigens niet met 2 teugels aan dezelfde ring. Je moet echt onderscheid kunnen maken in inwerking zeg maar.

De cavemores die ik ken hebben ringen bovenop de neus. Die moet op de zijkant zitten dan zeg maar. Dus als je zon cavemore kent, prima. Ik wil geen losse ringen ongebruikt bovenop.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 19:35

Grappig, iemand die op dezelfde zoektocht is als ik. Na veel speuren, want ik heb ook best wel een specifieke smaak en eissenpakket, kom ik er denk ik op uit dat het voor mij het handigste is om de verschillende onderdelen zelf bij elkaar te sprokkelen. En inderdaad, komt dat dan soort van neer op een Cavemore zonder de bovenste ringen. Hoewel ik wegens de diverse combi van oefeningen binnen een training erover denk om toch ook voor een ring op de neus te gaan zodat ik niet steeds loop te wisselen, maar daar ben ik zelf ook nog niet helemaal over uit. Momenteel ben ik dus rond aan het speuren of ik via het kopen van een losse neusriem (voor bitloos), losse hackamore, en een passend kopstuk met bakstukken en keel/kaakriem ook kan voldoen.

Overigens heb ik ook mijn oog laten vallen op dit hoofdstel, waarbij ik zelf ook wel gecharmeerd ben van de toegevoegde ring onder de kin. Ik ben alleen bijzonder skeptisch aangelegd dus zou het eerst eens willen zien in het echie voordat ik zo'n aankoop doe. https://www.jossy-reynvoet.com/nl/cavemore

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 19:44

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 19:47

Mariett schreef:
https://www.agradi.nl/blenheim-hackamor ... gIWt_D_BwE
Even als voorbeeld, als je nou twee ringetjes koopt kan je die heel makkelijk aan de neusriem vast maken, waar de hack ook in zit dus. Dan heb je een sidepull en een hackamore in één.

Nee, die heb ik liggen, dat werkt dus niet.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 19:49

Oh wat apart, ik heb dat namelijk ook wel eens gedaan. Waarom lukt het niet dan?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 20:09

Mariett schreef:
Oh wat apart, ik heb dat namelijk ook wel eens gedaan. Waarom lukt het niet dan?

Te weinig ruimte, en het beschadigt het leer. Gaat schuiven.

Anon12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 20:16

MakeBe heeft een hackamore waarbij dat mogelijk is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 20:28

Anon12 schreef:

Heb je een linkje? Ze zijn niet in Nederland te koop? Ik kom op een Italiaanse site uit en daar staan 2 modellen voor veel te veel geld (58 en 68 euro) en lelijk als de nacht. Dus die zijn absoluut geen optie.
Ik ga zaterdag naar Equitana, zal daar ook kijken.
Het oog wil ook wat.

Anon12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 20:34

germie schreef:
Anon12 schreef:

Heb je een linkje? Ze zijn niet in Nederland te koop? Ik kom op een Italiaanse site uit en daar staan 2 modellen voor veel te veel geld (58 en 68 euro) en lelijk als de nacht. Dus die zijn absoluut geen optie.
Ik ga zaterdag naar Equitana, zal daar ook kijken.
Het oog wil ook wat.

https://www.la-equistyle.nl/webshop/paa ... akebe.html
Hier zijn ze in ieder geval te koop (in NL), maar de prijs is nog een stuk hoger dus waarschijnlijk niet wat je zoekt.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 20:44

Anon12 schreef:
https://www.la-equistyle.nl/webshop/paa ... akebe.html
Hier zijn ze in ieder geval te koop (in NL), maar de prijs is nog een stuk hoger dus waarschijnlijk niet wat je zoekt.

Misschien kijk ik er helemaal verkeerd naar maar ik kan me bij de hackamore in de link niet zo goed indenken waar je dan de tweede teugel aan verbindt zonder deze ook in contact met de hackamore te brengen?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 20:52

Nee, ze zijn in Nederland dus gewoon veel duurder dan in Italie, en het is niet wat ik zoek (het oog wil ook wat). In Nederland zijn ze wel compleet, in Italie koop je alleen de 2 alu plaatjes.

Beide teugels zitten op de hefboom zo te zien.

Verara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 21:18

Ik had een bloem met twee ringetjes er onderaan (vast dus) teugel 1 op de ring onder het bakstuk, teugel 2 op de onderste ring. Teugel onder bakstuk had nauwelijks hefboom werking, die op de onderste ring heel veel.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 08:42

Laatst bijgewerkt door Daphneeeej op 06-03-19 08:48, in het totaal 2 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 08:47

Die Barefoot ga ik op Equitana eens bekijken, daar kun je ook door de kinriem in de onderste ring te doen de eerste teugel op gelijke hoogte van de kinriem plaatsen (sidepull dus). En dan evt. de 'stangteugel' onderaan de hack.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 08:49

germie schreef:
Die Barefoot ga ik op Equitana eens bekijken, daar kun je ook door de kinriem in de onderste ring te doen de eerste teugel op gelijke hoogte van de kinriem plaatsen (sidepull dus). En dan evt. de 'stangteugel' onderaan de hack.

Heb hem zelf ook nog liggen. Vond het zelf helemaal prima kunnen met teugel bovenin.

misschien een Lgzaum Glucksrad ook en optie. Hier is een losse schaar voor te kopen waardoor je lijkt mij een teugel bovenaan in het ronde deel kan plaatsen en aan het schaartje.

https://www.lgzaum.de/produkt-kategorie ... -prutsmuts/

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 09:06

Daphneeeej schreef:
germie schreef:

Heb hem zelf ook nog liggen. Vond het zelf helemaal prima kunnen met teugel bovenin.

misschien een Lgzaum Glucksrad ook en optie. Hier is een losse schaar voor te kopen waardoor je lijkt mij een teugel bovenaan in het ronde deel kan plaatsen en aan het schaartje.

https://www.lgzaum.de/produkt-kategorie ... prutsmuts/

Ook die zijn vast op equitana te vinden. Ik heb eigenlijk helemaal geen doel daar, nu dus wel ;)

Enne, je link wordt 'prutsmuts' van gemaakt :D

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 09:38

germie schreef:
Daphneeeej schreef:

https://www.lgzaum.de/produkt-kategorie ... prutsmuts/

Ook die zijn vast op equitana te vinden. Ik heb eigenlijk helemaal geen doel daar, nu dus wel ;)

Enne, je link wordt 'prutsmuts' van gemaakt :D

Ik zie het idd nu jij hem qoute. Echter zie ik het bij die van mij niet :') Heb die preutsheids/slechte taal corrector niet aanstaan op bokt :o

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-19 19:47

Ik heb ze. Equitana. Binnenkort testen. Prijs was 35 euro.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 20:19

germie schreef:
Ik heb ze. Equitana. Binnenkort testen. Prijs was 35 euro.

Gefeliciteerd! Ik ben trouwens wel erg nieuwsgierig, welk model is het geworden en heb je een fotootje? Ook een stukje eigen belang hier trouwens hoor. ;)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-19 22:06

Afbeelding
Deze

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-19 23:05

Nu zoek ik er alleen dus de neusriem nog bij. Ik heb wel een neusriem, maar wil eentje met barokke ornamenten. Waar vind ik die? Die zoals bij de portugese hoofdstellen.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 23:53

Oeh, ik zag laatst een erg mooie. Zelf ook aan het speuren namelijk voor mn "ridderpaard". ik kan het nu zo niet terugvinden maar zal morgen op mn laptop even terugbladeren in de opgeslagen websites, weet vrijwel zeker dat ik afgelopen week 2 mooie en betaalbare langs heb zien komen.

En wat betreft je foto, wauw, dit model was ik ook nog niet tegengekomen. ik heb er echt even flink naar lopen staren om uit te vogelen waar nu wat aan vastgemaakt kan worden maar ik geloof dat ik hem door heb. Hij is best mooi ook trouwens. Was hij exclusief daar te koop of is hij ook "gewoon" online bijvoorbeeld ergens te vinden? Er even bij zeggende dat ik het begrijp als je op die vraag geen antwoord hebt. ;)