Beugelriemen gezocht die passen bij mijn Petrie laarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Iselda

Beugelriemen gezocht die passen bij mijn Petrie laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 21:26

Ik ben mijn set zo'n beetje aan het vernieuwen en ben redelijk overgegaan op bruin/blauw. Hoofdstel is bruin met blauw, cap is blauw, zweep is blauw, zadel is bruin (zie onderstaande foto's) en mijn Petries zijn bruin met cognac. Dat ik mijn laarzen kocht wilde ik eigenlijk bruin met blauw, maar de verkoopster zei dat ik hier waarschijnlijk langer plezier zou van hebben, en nu heb ik er spijt van dat ik geen blauw heb gedaan -O-
Afbeelding

Maargoed, ik heb ze nu eenmaal, en ze zijn natuurlijk evengoed prachtig <3
Afbeelding

Nu ben ik dus opzoek naar beugelriemen in dezelfde kleur als de cognac details van mijn Petries. Ik kan het alleen dus echt niet vinden, ik heb al contact opgenomen met Ooteman en zij hebben momenteel niks bijpassends in het assortiment.

https://drunensruiterhuis.nl/nl/beugelr ... 27011.html
Ik heb nu deze beugelriemen gezien, heeft iemand deze toevallig? Zijn die (redelijk) hetzelfde als de cognac van Petrie?
Of andere opties? Ik sta overal voor open :D

Als ik het niet kan vinden dan worden het evengoed gewoon donkerbruine beugelriemen, maar ben bang dat mijn cognac details dan echt niet meer bij m'n set passen straks, of zal dat wel meevallen?

Even voor de beeldvorming, mijn cap:
Afbeelding

En het hoofdstel:
Afbeelding

Bedankt voor de hulp alvast *\o/*
Edit: In principe heb ik niet echt haast, ik hoop dat ik over een maand of 2-3 weer kan rijden met Ami, dus heb gelukkig de tijd om de perfecte kleur te vinden.

Lukasje

Re: Beugelriemen gezocht die passen bij mijn Petrie laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 21:32

Zelf zou ik de beugelriemen houden in de kleur van je zadel. Trouwens van de beugelriemen zie je nou toch ook zo veel niet.

Mag je rijden met een gekleurd dekje? Daar zou ik de match zoeken. Ik zou gaan voor een (donker)blauw dekje met een cognac accent/bies en ev bijpassend oornetje.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 21:37

Ik rijd geen wedstrijden, dus mag in principe overal mee rijden :D
Vind een leuk setje wel altijd leuk.

Ik ben idd van plan een donkerblauw dekje aan te schaffen, in eerste instantie was met donkerbruin mijn idee. Maar met cognac bies is eigenlijk ook wel een goede :+ Heb daar helemaal niet aan gedacht!
Heb nu een Harry's horse chic dekje, maar meerdere dekjes is niks mis mee natuurlijk :o
Weet niet of je het goed kan zien op deze foto:
Afbeelding

Edit: Ga eens kijken of ik een donkerblauw dekje met cognac accent/bies kan vinden. Mocht je toevallig iets weten hoor ik het graag :D
Edit 2: Ik rijd overigens wel met m'n beugelriemen boven m'n zadel in plaats van eronder, maar donkerbruin is dan misschien idd wel beter.

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 21:58

Laatst bijgewerkt door XXXX2015 op 04-02-19 22:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 22:00

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 22:06

Ja hier een foto van mijn zadel met deze beugelriemen (ja en ik hou ook van blauw)
Afbeelding

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 22:09

Als ik het zo zie lijkt het wel erg rood? Ik zoek echt in die cognac kleur zeg maar. Dit is volgens mij dan wel een andere kleur?

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 22:15

Nee het is in het echt meer de kleur zoals jouw laarzen, uploaden naar photobucket vervormt de kleuren wat denk ik,mn zadel is bruin met cognac maar het bruin lijkt nu ook wel zwart

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 22:16

Ah okee, ik ga eens kijken. Bedankt!

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 22:21

Ik denk dat je ze als ze toch niet matchen wel mag terugsturen, mijn ervaring met deze webshop is dat ze niet moeilijk doen

pinkie87

waarom vraag je geen zadelmakers of die beugelriemen in die kleur hebben of kunnen krijgen. denk dat je daar heel veel kans mee hebt

upendo

Ik zou dan eerder gaan voor chocobruin bij je zadel. :)

Op de dure tour: Prestige beugelriemen. In het donkerbruin.
Op de goedkope tour: QHP stijgbeugelriemem extra sterk.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 22:25

Pinkie87, dat kan ik nog wel even doen ja. Daar heb ik helemaal niet aangedacht!

Upendo, dank je voor de tips :D

Andere opties is een set blauwe laarzen erbij en een bruin/cognac hoofdstel erbij, dan kan ik afwisselen. Maar da's wel een duur geintje :Y) Langere termijn dan maar.

Maar met de tips kan ik voor nu wel wat :))

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 22:33

Wow heeft wel beugelriemen in die kleur. Ik heb extra lange besteld voor 105 euro, durf niet te zeggen of de kortere versie goedkoper is.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 22:38

bromfiets schreef:
Wow heeft wel beugelriemen in die kleur. Ik heb extra lange besteld voor 105 euro, durf niet te zeggen of de kortere versie goedkoper is.

Ah thanks, ga ik daar even kijken!

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 19:29

Je kunt bij hulsebos beugelriemen bestellen in verschillende kleuren leer met evt ook gekleurd stiksel.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 19:42

En mocht je een niet al te duur hoofdstel zoeken bij je laarzen: https://www.decathlon.nl/p/hoofdstel-ru ... p-X8395102

Kwaliteit is oké, niet fantastisch en maat valt redelijk klein. Mijn paard heeft normaal altijd cob en had achteraf van deze beter full kunnen nemen...

Succes :) wel een mooie set! Ik vind je laarzen echt prachtig, maar ben een cognac fan ;)

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 19:51

Swatch, dank je!

Pippaa, dat hoofdstel had ik inderdaad gezien. Heb hem in de winkel ook zien hangen en toen viel die me wel echt een beetje tegen. Ze hebben er wel nog 1 in die kleuren combi die iets duurder is, maar die hadden ze in Alkmaar niet hangen. Kramer heeft er ook een aantal die redelijk betaalbaar zijn.
Heb nu mijn oog ook laten vallen op de Barefoot contour physio, maar weet niet helemaal zeker of dat dezelfde kleur is. Voordeel is wel dat ik dan voorlopig nog even bitloos kan blijven rijden.
In principe ben ik ook cognac fan hoor! Ik vind ze echt prachtig, maar alles bij elkaar is het momenteel net niet..

Inmiddels wel over uit dat de beugelriemen denk ik toch maar donkerbruin worden! :) (Bedankt voor de tips iedereen!)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 21:21

Iselda schreef:
Swatch, dank je!

Pippaa, dat hoofdstel had ik inderdaad gezien. Heb hem in de winkel ook zien hangen en toen viel die me wel echt een beetje tegen. Ze hebben er wel nog 1 in die kleuren combi die iets duurder is, maar die hadden ze in Alkmaar niet hangen. Kramer heeft er ook een aantal die redelijk betaalbaar zijn.
Heb nu mijn oog ook laten vallen op de Barefoot contour physio, maar weet niet helemaal zeker of dat dezelfde kleur is. Voordeel is wel dat ik dan voorlopig nog even bitloos kan blijven rijden.
In principe ben ik ook cognac fan hoor! Ik vind ze echt prachtig, maar alles bij elkaar is het momenteel net niet..

Inmiddels wel over uit dat de beugelriemen denk ik toch maar donkerbruin worden! :) (Bedankt voor de tips iedereen!)

waar in Alkmaar zit een ruitersport zaak!!???

zou gewoon Suzanne godijn bellen die heeft echt veel kleuren aan beugelriemen

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 21:25

Pinkie87 haha, niet! Ging over de Decathlon, die heeft natuurlijk ook paardenspulletje en dat was het hoofdstel wat Pippaa aanstipte.
Ik ga Suzanne idd wel even een berichtje sturen, of ik wacht even tot ik mijn zadelpasconsult weer heb over 2 maandjes :)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 21:34

haha dacht al heb ik wat gemist _O-

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 21:39

pinkie87 schreef:
haha dacht al heb ik wat gemist _O-

Nee, zeker niet! Helaas _O-

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 22:17