Anatomisch bitloos hoofdstel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Simbaa

Anatomisch bitloos hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 17:03

Ik ben op zoek naar een goed gevormd anatomisch bitloos sidepull hoofdstel.
Op internet kom ik veel sidepulls tegen, maar meestal niet anatomisch gevormd. De enige die aan mijn wensen voldoet is er een van Equibling, maar die is helaas pas over zes weken leverbaar.
Aangezien ik nu mijn teugels aan de neusriem heb vast gemaakt, is dat niet echt optimaal.

Het moet echt gaan om een sjiek dressuurhoofdstel, geschikt voor wedstrijden. Anatomisch kopstuk vereist.

Iemand ideeen?

Narcissa

Re: Anatomisch bitloos hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:04

De FRA Rebecca, of de Alizee Froment?

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:05

ik weet niet wat jij verstaat onder sjiek, maar ik heb zelf de Barefoot contour physio met een shape-it soft! neusriem voor mijn paardje.
paardlief reageert er super op, het hoofdstel ligt super stabiel en ik vind het persoonlijk ook erg mooi.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 22:01

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 22:03

Misschien dat Barefoot Physio iets is? Kopstuk is anatomisch en met een andere frontriem erop is hij best chique. Hij is ook erg zacht onderlegd en de sidepull ringen zijn iets lager bevestigd waardoor hij stabiel blijft liggen.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 23:46

Dank allen! De Alizee mag je helaas niet mee starten. De FRA Rebecca vind ik opzich wel mooi, alleen de frontriem wat minder. Maar die is vervangbaar!

De Barefoot heeft een ring op de neus, mag ook niet in de ring.

Die site ga ik goed bekijken!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 01:04

Ik zou zadelmakerij westeind eens benaderen. Die kan het evt zelfs precies naar je wensen maken en dan is het niet duurder dan een standaard type daar. Want ze maakt altijd het meeste pas nadat het besteld is

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 02:19

Simbaa schreef:
Dank allen! De Alizee mag je helaas niet mee starten. De FRA Rebecca vind ik opzich wel mooi, alleen de frontriem wat minder. Maar die is vervangbaar!

De kaptoom neusriem heeft een ring, de shape it en shape it soft neusriemen niet :)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 06:31

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 11:16

Dorine92 schreef:
Ik zou zadelmakerij westeind eens benaderen. Die kan het evt zelfs precies naar je wensen maken en dan is het niet duurder dan een standaard type daar. Want ze maakt altijd het meeste pas nadat het besteld is

Correctie, ik zou zadelmakerij westeind zeker niet benaderen. Wacht nu al weken en ze hebben ook een oudere hackamore meegekregen voor de maat (die nieuwe moet zelfde maat worden) en ze reageren nergens op. Dus feitelijk hebben ze mijn leenhackamore in bezit (ik had er nog bij gezegd, NIET kwijtraken deze heb ik te leen van iemand) en krijg gewoon geen contact. Ik laat het er zeker niet bij zitten, maar ik wilde jullie toch even waarschuwen voordat iemand hetzelfde gaat meemaken door mijn tip

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 01:58

Simbaa schreef:

Waarom mag er niet gestart worden met de Alizee? Ik dacht toch van wel.
Kifra horse webshop heeft ook nog een aantal mooie bitlloze hoofdstellen in bet assortiment.

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 07:48

Zit er in de lijn van PMC niks? Goed zacht leer (en onderlegd bij neus/kopstuk), zo ontworpen dat de bakstukken écht goed bij de ogen weg blijven en doordat de sidepull ringen wat verder naar achter zitten vind ik het sturen veel fijner.

Ze hebben verschillende modellen zonder teveel poespas. Na veel geprobeer is dit het eerste bitloze hoofdstel dat echt netjes zit. Al vind ik die van equibling ook erg mooi.