Wat voor borsttuig? (5 punten, paard groot en breed)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat voor borsttuig? (5 punten, paard groot en breed)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 11:27

De zoektocht lijkt wel oneindig te zijn.

Mijn paard (KWPN) is erg breed van voor waardoor hij tot op heden nog geen enkel borsttuig past met 5 punten. Heel graag zou ik die wel 1 kopen omdat ik dat zelf mooi vind en ik het voor de eventing ook wel belangrijk vind dat mijn zadel goed blijft zitten (al weet ik natuurlijk ook wel dat dat van meerdere factoren afhankelijk is)

Nu heb ik een borsttuig en martingaal met elastiek en die we door middel van sperriempjes langer hebben gemaakt. Dit borsttuig heb ik van iemand gekregen en is dus eigenlijk een bij elkaar geraapt dingetje.

De merken die ik al geprobeerd heb zijn;
Amerigo,
Passier,
LJ,
Kieffer,
QHP,
en een paar onbekende merken/merkloos.

Die riempjes zijn vaak te kort en de hele verhouding klopt gewoon niet als hij om mijn paard hangt.

Heeft iemand ervaring met mijn probleem? Wat was voor jou het merk wat wel past?

Afbeelding

Lisetjj

Re: Wat voor borsttuig? (5 punten, paard groot en breed)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 11:32

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 13:42

Lisetjj schreef:
Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Uiteindelijk met meetlint alle winkels langs gegaan. En kwam ik uit op de rossner benodet.
https://www.divoza.com/nl/rossner-benodet-voortuig Bij deze heb ik ook nog verstelruimte :)

Dankjewel. Ook deze heb ik toevallig geprobeerd en past niet, stond niet bij het lijstje. Sorry..

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 13:47

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 13:51

Mijn paard is ook erg breed. Sinds kort heb ik een borsttuig van dyon welke past. Vind de kwaliteit ook echt heel mooi. Echter deze kost wel wat.
Afbeelding

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 14:08

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 17:34

Die van dyon zou ik dan weer nooit aanraden voor een breed paard. Voor mijn smalle zit hij her en der al op zijn langst.

Als je niks kan vinden dat je aan staat. Waarom laat je dan niet gewoon iets op maat maken?
Jan snelle uit leende zou dat bijv. denk ik wel kunnen. En een beter zadelmaker moet dat ook kunnen.

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 17:46

Anoniem schreef:
Die van dyon zou ik dan weer nooit aanraden voor een breed paard. Voor mijn smalle zit hij her en der al op zijn langst.

Als je niks kan vinden dat je aan staat. Waarom laat je dan niet gewoon iets op maat maken?
Jan snelle uit leende zou dat bijv. denk ik wel kunnen. En een beter zadelmaker moet dat ook kunnen.

Mijn paard is anders echt breed maar toch past de dyon mooi.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 17:48

Ik heb ook een paard met redelijk brede borst (past full driepunts niet). Ik heb nu een 5-punts full van Shires, die past goed :j