Ervaring gevraagd Zaldi New Kent zadel.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jansje73

Ervaring gevraagd Zaldi New Kent zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-19 22:06

Beste Bokkers,

graag wil ik meer informatie hebben over de dressuurzadel Zaldi New Kent. Dit zijn zadels voor barokke paarden en ik wil er nu een Zaldi New Kent zadel aanschaffen voor mijn tinkers. Natuurlijk komt ook de zadelmaker langs, wat ik ook hoor is dat de Zaldi zadels die kan je gemakkelijk verbreden/ versmallen als dat nodig is.

Graag hoor ik jullie meningen over dit zadel.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 10:38

Zaldi is een heel fijn merk, goede prijs- kwaliteitverhouding en zeer breed te leveren ( tot boommaat 36 van de fabriek uit en die is dan nog verder te verbreden). Inderdaad aan te passen in alle boommaten, maar wel door een dealer met hitte, niet in een gewone pers. De modellen geven enorm veel schoudervrijheid. Ik heb op het qua pasvorm moelijkste paard nu al 2 jaar naar volle tevredenheid een Zaldi San Jorge, die is wel anders van pasvorm en een stuk duurder dan de New Kent maar dat is uitproberen wat bij je paard past. het was hier het verschil tussen een beetje bosklossen en (in 9 maanden!) M niveau dressuur. Je kunt ze ook huren om te testen voor langere tijd bij de Ollashop, omdat mijn paard na een week nog kan exploderen onder een 'goed passend' zadel, heb ik dat gedaan, aanrader.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 10:42

Ik heb voor mijn PRE ook een new kent
Voor mij als rug patiënt een zeer fijn zadel met zachter zit. Semidiep model dus wel wat stevigheid maar geen geforceerde houding.
Paard loopt er super onder. Verzamelen was altijd een dingetje voor ons, maar sinds dit zadel kan hij bij wijze van ineens op zn plek galopperen.
Daarnaast is het fijn dat het een betaalbaar zadel is. Prijs kwaliteit is top.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 11:05

Ik heb de New Kent en de San Jorge, de New Kent heeft wat meer zit vrijheid en is minder diep dan de San Jorge maar beiden zijn echt topzadels, de kwaliteit leer is ook prima. Ze liggen hier op Friezen, wijdte 33 en 34.
Zoek nu nog weer eentje, een 18 inch wijdte 34. dus wie er eentje heeft liggen? +:)+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 11:09

Ik heb diverse zaldi`s gepast maar uiteindelijk op een ander merk uitgekomen die toch net wat beter lag Probeer niet op 1 model te focussen maar pas er meerdere. ik heb iemand uit Belgie laten komen, betaalde wel wat meer ivm de afstand aar kon zo wel verschillende barokke modellen passen
Ik heb nu een broertje van de zaldi