profielwerkstuk over beenbescherming

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kris123

profielwerkstuk over beenbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-19 20:27

Hoi allemaal!

Aangezien ik in mijn examenjaar zit moet ik een profielwerkstuk maken. Ik doe dit samen met een goede vriendin van mij.
Aangezien we allebei paardrijden, wilden we ons profielwerkstuk paard-gerelateerd maken.
Zo zijn wij tot onze onderzoeksvraag gekomen, namelijk 'Wat zijn de voor- en nadelen van verschillende soorten beenbescherming voor paarden?'
We hebben een enquête gemaakt die hierover gaat.
Graag horen we jullie mening!
De enquête duurt ongeveer 2 minuten.

https://www.survio.com/survey/d/D5B0V0Z3N6R2R1R5C

Questquedit

Re: profielwerkstuk over beenbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 20:32

Ingevuld!

kris123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-19 20:39

dankjewel!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 20:40

Ingevuld!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 20:42

Ingevuld.

Ik mis wel opties als niet rijden. (1a2 keer per week was minimum, heb ik ingevuld)
Er missen disciplines. Recreatief, buiten ritten, Working Equitation en aangespannen staan er niet bij.

En er wordt bijvoorbeeld ook niet uitgelegd wat flextrainers zijn.

Ik gebruik (gebruikte) bij mijn paard peesbeschermers of Pijpkousen. Die laatste optie stond er niet bij.

Ik mis ook het verband tussen wel of geen ijzers en wel of geen bescherming.

Ik moet een cijfer geven voor hoe goed ik welk type beschermers vind.
Heb overal 6 ingevuld.
Overal geldt voor mij namelijk, als het aansluiten bij de specifieke behoeften van de combinaties, en het past correct, is het prima. (Zeg een 10)
Maar niet passend of onnodig of het beschermd niet correct voor het doel, in feite een 0 of een 1...

Heb dus overal een 6 gegeven.

Specifiek mijn paard:
Recreatie paard, zeer veelzijdig. Onder andere aangespannen en Working Equitation gedaan, en veel buitenritten.
Helaas op ijzers.
En een schieffel op linker voorbeen binnenzijde.

Een niet pijnlijke of actieve schieffel, maar 1 verkeerde lichte tik op die plek zou wel funest kunnen zijn.
Paard stond (staat) in de wei altijd zonder bescherming.
In het werk altijd met peeskap of pijpkous, om die schieffel plek te beschermen.

Succes met jullie PWS

kris123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-19 20:57

Femke_Tweety schreef:
Ingevuld.

Ik mis wel opties als niet rijden. (1a2 keer per week was minimum, heb ik ingevuld)
Er missen disciplines. Recreatief, buiten ritten, Working Equitation en aangespannen staan er niet bij.

En er wordt bijvoorbeeld ook niet uitgelegd wat flextrainers zijn.

Ik gebruik (gebruikte) bij mijn paard peesbeschermers of Pijpkousen. Die laatste optie stond er niet bij.

Ik mis ook het verband tussen wel of geen ijzers en wel of geen bescherming.

Ik moet een cijfer geven voor hoe goed ik welk type beschermers vind.
Heb overal 6 ingevuld.
Overal geldt voor mij namelijk, als het aansluiten bij de specifieke behoeften van de combinaties, en het past correct, is het prima. (Zeg een 10)
Maar niet passend of onnodig of het beschermd niet correct voor het doel, in feite een 0 of een 1...

Heb dus overal een 6 gegeven.

Specifiek mijn paard:
Recreatie paard, zeer veelzijdig. Onder andere aangespannen en Working Equitation gedaan, en veel buitenritten.
Helaas op ijzers.
En een schieffel op linker voorbeen binnenzijde.

Een niet pijnlijke of actieve schieffel, maar 1 verkeerde lichte tik op die plek zou wel funest kunnen zijn.
Paard stond (staat) in de wei altijd zonder bescherming.
In het werk altijd met peeskap of pijpkous, om die schieffel plek te beschermen.

Succes met jullie PWS

Heel erg bedankt voor het invullen en je kritiek. Hier zullen we zeker rekening mee houden!

Malibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 21:29

Ingevuld.

Ik mis inderdaad net als Femke-tweety een aantal dingen. Ook bijvoorbeeld de gedachte achter waarom iemand beenbescherming gebruikt en waarom dan dat soort beenbescherming.

Zelf gebruikte ik nooit beenbeschermers. Nu moet het met obstakels zoals in een cross(parcours) helaas wel, om het rechter voorbeen te beschermen tegen een lichte tik. Schiefel aan buitenkant pijpbeen.
Ik gebruik lichte crossbeschermers die niet (te) warm worden.

Veel succes met het werkstuk!!!

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 21:39

Het is een beetje vreemd dat je eerst in moet vullen welke beenbeschermers je gebruikt, en dat je erna vragen krijgt over hoe je dingen die je niet gebruikt vindt? Ik gebruik het niet dus kan eigenlijk ook geen sterren invullen. Zou beter zijn als je alleen de beenbescherming die je zelf gebruikt een aantal sterren moest geven.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 21:47

Ingevuld! En evt. div beenbescherming te koop :D

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 21:49

ingevuld!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 22:02

Ik wou hem voor je invullen, maar ben halverwege gestopt.

Ik kan geen hoeveelheid sterren geven voor peesbeschermers in het algemeen. Je hebt teveel soorten met elk zijn voor en nadelen. Daar is geen algemeen aantal sterren voor te geven

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 22:04

Ingevuld!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 22:07

Wat zijn flex trainers??

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 22:26

Isabel schreef:
Het is een beetje vreemd dat je eerst in moet vullen welke beenbeschermers je gebruikt, en dat je erna vragen krijgt over hoe je dingen die je niet gebruikt vindt? Ik gebruik het niet dus kan eigenlijk ook geen sterren invullen. Zou beter zijn als je alleen de beenbescherming die je zelf gebruikt een aantal sterren moest geven.

Als je iets niet gebruikt omdat je daar bepaalde redenen voor hebt dan kun je toch dat type onvoldoende score? Geen idee of dat de bedoeling is maar zo heb ik het maar gedaan.

Ts ik heb hem ook ingevuld. Maar dit was de kortse enquête ooit (wat opzich fijn is). Maar ik vraag mij af of jullie al goed hebben nagedacht over de vraagstelling/hypothese en de deelvragen hierbij en hoe je hierop antwoord gaat vinden. Want ik mis een paar soorten beenbeschermers. En in je bericht had je het over voor- en nadelen van de verschillende soorten beenbeschermers. Maar we hoeven ze alleen maar in het algemeen te scoren. Niet op specifieke punten of uitleggen wat wat voor- en nadelen vinden van een bepaalde beschermer. Dus hoe ga je dan antwoord krijgen op de vraag wat de voor- en nadelen zijn? Ik ben bang dat jullie hier even iets meer over na hadden moeten denken en dat je wellicht niet zoveel aan deze enquête hebt door de vraagstelling en gebrek aan vragen. Maar ondanks dat succes!

nieuwestart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 22:27

Ingevuld, maar mis inderdaad nog wat alternatieven om.in te vullen

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 22:28

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 22:35

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 22:36

De enquête is niet echt in te vullen als je geen beenbescherming gebruikt. Ook kan je niet echt toelichten waarom je een specifieke soort wel of niet gebruikt.
Als je onderzoeksvragen gaat over de voor- en nadelen van beenbescherming, is het gek dat dit totaal niet naar voren komt in de enquête. Lijkt mij interessant om te weten waarom ik bv geen perse scherm gebruik, maar bv wel strijklappen. Maar er is niet voldoende ruimte om dat toe te lichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 22:41

Ik gebruik geen beschermers dus ben halverwege gestopt met invullen...

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 22:46

Daantj__ schreef:
Isabel schreef:

Als je iets niet gebruikt omdat je daar bepaalde redenen voor hebt dan kun je toch dat type onvoldoende score? Geen idee of dat de bedoeling is maar zo heb ik het maar gedaan.

Hoe kan je iets nou een beoordelen als je het nooit gebruikt hebt? Kijk, als je het ooit geprobeerd hebt en het viel tegen en je gebruikt het daarom niet, dan snap ik dat je het een onvoldoende geeft. Maar iets een onvoldoende geven wat je helemaal niet kent? Lijkt me niet de bedoeling.

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 22:50

Ik heb hem ingevuld. Succes met jullie onderzoek

Shavis91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 18:47

Ik heb hem ingevuld, maar misschien handig om toch naar de adviezen hier te kijken en te kijken of jullie een aangepaste enquête kunnen plaatsen, met ook per vraag de optie NVT en de ruimte om je antwoord toe te lichten. Ik miste vaak in het PWS de uitleg waarom een bepaalde vraag een bepaald cijfer had gekregen, want je kan eigenlijk zo geen duidelijk antwoord geven op de vraagstelling van je PWS.

Succes met het verwerken van alle gegevens en met het afmaken van jullie PWS!

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 18:53

_O- ingevuld.......gebruik alleen geen beenbescherming dan vult de enquete wel raar in...

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:47

Ingevuld! :D