Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nacusi schreef:De titel zegt het zelf al maar mijn longeerhulp schuift steeds naar achter op de rug van mijn paard.
Het gaat zo om een koord die je tussen de benen doorhaalt en bevestigt aan het bit voor alle duidelijkheid.
De longeerhulp staat niet te lang ingesteld want als ik heb nog korter instels gaat hij achter de teugel lopen of achter de loodlijn.
Ik leg hem goed maar vanaf hij begint te draven, begint de longeerhulp te verschuiven naar bijna halverwege zijn rug. En dat is natuurlijk niet de bedoeling van deze longeerhulp.
Iemand die dit nog voorheeft en tips heeft?
Nicky1963 schreef:Nacusi schreef:De titel zegt het zelf al maar mijn longeerhulp schuift steeds naar achter op de rug van mijn paard.
Het gaat zo om een koord die je tussen de benen doorhaalt en bevestigt aan het bit voor alle duidelijkheid.
De longeerhulp staat niet te lang ingesteld want als ik heb nog korter instels gaat hij achter de teugel lopen of achter de loodlijn.
Ik leg hem goed maar vanaf hij begint te draven, begint de longeerhulp te verschuiven naar bijna halverwege zijn rug. En dat is natuurlijk niet de bedoeling van deze longeerhulp.
Iemand die dit nog voorheeft en tips heeft?
Ik heb gehoord dat dit juist gebeurt bij paarden die hun rug wegdrukken. Bij 1 van mijn paarden gleed te hulpteugel ook naar achter. Ik heb hem toen gebruikt met een longeersingel en het koord voor de longeersingel laten lopen. Nu gebruik ik het niet meer want ik vind het geen fijne hulpteugel.
Nacusi schreef:Dat vind ik wel vreemd, want het lijkt er zo niet op. Hij loopt mooi laag met zijn hoofd, en loopt verder goed vooruit. Paarden die hun rug wegdrukken, lopen toch hoog met hun hoofd en juist niet laag?