Ik heb een continental equiflex zadel ( westernzadel) . Hier rij ik uren achter elkaar mee . Heerlijk zadel. Het enige minpuntje is dat ze vrij zwaar zijn.
Heb ook een Kent & masters. S-line. Zit prima alleen moet ik de zadelmaker weer even aan zn jasje trekken om te checken of de boom nog juist is en de kussens opvullen
Mijn wow zadel. Mits juist afgesteld en juist voor jezelf vind ik dit een van de beste zadels ever.
RedKiwi
Geplaatst: 22-01-19 18:38
Ik heb een Karl Niedersuess Symphonie. Voor het eerst op gezeten toen het nog mijn verzorgpaard was, eigenaar had die KN dus in de kast gelegd ipv het andere zadel, en ik vond het echt een onding, verschrikkelijk om op te zitten! Ik heb een paar weken gemord en zonder zadel gereden, en toen opeens klikte het, en heb het samen met paardlief gekocht en nu zou ik niks anders willen! Bijrijders vinden het ook een top zadel.
Laatst bijgewerkt door RedKiwi op 22-01-19 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Faitherr
Geplaatst: 22-01-19 18:39
Ook ik vind mijn Kent en Masters s line dressuur zadel heer-lijk zitten, kan er wel eeuwen op blijven zitten.
Laatst bijgewerkt door Faitherr op 22-01-19 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Peelie
Geplaatst: 22-01-19 18:39
Voor mij mn Skyway Pandorra of Tribal. Die worden in de basis op maat gemaakt voor het paard en voor de ruiter kan er veel aangepast worden. Ik vind het heel fijn zitten.
Sterre98
Geplaatst: 22-01-19 18:40
Ik ga straks even kijken wat het zadel is wat er op mijn nieuwe bijrijdpaard ligt. Was wel verteld maar ben het vergeten. Maar die zit echt lekker!
Verder vind ik mijn stubben springzadel ook heerlijk zitten. Echt een huis.
sannedeedee1
Geplaatst: 22-01-19 18:52
ik zweer bij de Luc childeric zadels, de kussens zijn van memory foam en vormen door de warmte van je paard helemaal naar je paard. Wij hebben 2 verschillende , 1 met en 1 zonder monoblad , vind die met het monoblad het fijnste omdat je dan nog dichterbij je paard bent.
Ik heb een hele tijd met een stockzadel gereden en dat was toch wel erg fijn. Maar bij mijn draver zat een vrij oud Stübben veelzijdigheidszadel. En die zat echt heeeeerlijk.
Ik was dol op mijn oude stubben siegfried, maar helaas past hij niet op mijn huidige paard.
Nu een politiezadel waarbij ik even niet op de naam van het merk kom, de man had eerder bij hulsebosch gewerkt, en dat zit ook echt grandioos. Maar weer dus vlakke zit, alleen wrong voor rare sprongen, niet dwingend in houding verder.