Welke merken zijn betaalbaar en goed voor springzadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anoniempje1

Welke merken zijn betaalbaar en goed voor springzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 21:40

Hoi bokkers!

Zoals de titel eigenlijk al zegt; welke merken zijn er goed en betaalbaar voor een springzadel?
Ik spring zelf op dit moment met de Kentaur Seneca (veelzijdigheid springgericht) een heerlijk zadel maar nu ik serieuzer wedstrijden ben gaan rijden en dus ook langzaam wat hoger spring merk ik dat ik steun mis met dit zadel. Hierdoor wil ik gaan kijken naar een goed 2e hands springzadel. Nu lees ik veel goede ervaringen over Prestige. Alleen ik zie ook dat deze kussens niet bij alle types hiervan kunnen worden aangepast doordat er latex in zit. Zijn er andere merken die lekker zitten en goed van kwaliteit zijn? Ik wil niet meer dan 1000 euro uitgeven voor een 2e hands zadel. Ik heb al geinformeerd bij verschillende ruitersportzaken maar helaas hebben zij op dit moment weinig 2e hands springzadels, waardoor ik ook op andere sites/advertenties aan het kijken ben. Uiteraard laat ik er een zadelmaker aan te pas komen om te kijken hoe het ligt.

Heeft iemand tips voor een goed lekker en betaalbaar springzadel? Ik snap uiteraard dat een lekker zadel voor iedereen anders is, maar ben hier gewoon niet zo in thuis.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:46

Latex in prestige? Die van ons is gewoon wol gevuld. Wij hebben de prestige Roma.

Edit: ok hij is dus deels wol en deels latex gevuld maar kan wel aangepast worden :j

Simbaa

Re: Welke merken zijn betaalbaar en goed voor springzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 08:56

Er zijn veel Prestige zadels die wel gewoon wol gevuld zijn hoor :) En die zadels zijn dan heel goed aanpasbaar (vulling en boom).
Ik ben zelf ook lang op zoek geweest naar een springzadel in jouw prijsklasse en dat is niet makkelijk. Zadelmakers hebben vaak niet veel in hun assortiment.
Uiteindelijk heb ik na overleg met mijn zadelmaker een Prestige zadel op Marktplaats gekocht en aan laten passen op mijn paard. Voor €1000,- is daar zeker wat te vinden, maar je moet het maar net aandurven natuurlijk :)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 09:11

Die Kentaur ziet er ook niet uit als heel prettig :o ik heb zelf ook een kentaur, maar een heel ander model, en kan daar heel fijn mee uit de voeten.Afbeelding

pnltl148

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 09:16

Ik ben heel erg tevreden met mijn JC Saphir, wel een redelijk hard zadel, maar rijd erg fijn. Nieuwprijs €1250,-, ik heb hem voor €500,- 2ehands overgekocht.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:40

Je kan ook kijken naar Stubben. Worden vaak 2e hands aangeboden, zitting is net beton maar je zit echt als een huis.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 07:45

SusanH schreef:
Je kan ook kijken naar Stubben. Worden vaak 2e hands aangeboden, zitting is net beton maar je zit echt als een huis.

De nieuwere zitten wel zacht!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 23:15

pnltl148 schreef:
Ik ben heel erg tevreden met mijn JC Saphir, wel een redelijk hard zadel, maar rijd erg fijn. Nieuwprijs €1250,-, ik heb hem voor €500,- 2ehands overgekocht.

Ik heb ook een JC Saphir. Erg prettig zadel. Vind het zadel echter niet hard :n

Zit fijn!

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 23:37

Ik was erg blij met mijn stubben! Heerlijk zadel. Ik wil nou niet echt zeggen dat ik veel eelt op de kont heb, maar keihard zitten vond ik wel meevallen.

Zit inderdaad als een huis!

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 14:05

Bedankt voor de reacties! Ik ga van de week een Prestige zadel en een Stubben zadel passen.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 10:01

Ik weet niet waar je woont maar ik heb ook een stubben te koop. Niet hard en het tussenkanaal is breder dan de gewone stubbens.