Boommaten in cm

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SRurenga
Berichten: 46
Geregistreerd: 25-09-12

Boommaten in cm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 01:04

Wat zijn de zadelboom maten? Ik vind op internet alleen de namen van de verschillende boomaten:
Narrow
Narrow/medium
Medium
Medium/wite
Wide
Extra wide

Per site verschillen de kleuren en nergens staat er bij hie groot de maten zijn in cm.

Hoeveel cm is een boommaat 2 van een Hulsebos dressuurzadel?

Ik snap er niks van. Kan iemand mij helpen?

Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Boommaten in cm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:16

Elk merk hanteert zijn eigen maat systeem, de een heeft het over medium wijd, andere werkt met getallen en daarnaast is medium van merk A niet hetzelfde als medium van merk B.
Net als bij kleding merken, als jij jeans maat 29/32 past van gstar, kun je bij een ander merk wel een heel andere maat nodig hebben, of het last totaal niet qua pasvorm.

SRurenga
Berichten: 46
Geregistreerd: 25-09-12

Re: Boommaten in cm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 13:41

Ik heb nu een zadel gekocht die niet blijkt te passen, omdat ik de verkeerde info heb gekregen. Nu wil ik het zadel weer verkopen maar moet ik wel weten welke maat het is

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Boommaten in cm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 13:42

Ik heb mijn boom gewoon met een centimeter opgemeten. Was even prutsen, maar zit op 29cm.

SRurenga
Berichten: 46
Geregistreerd: 25-09-12

Re: Boommaten in cm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 13:43

welke maat is 29 cm?

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Boommaten in cm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 13:44

In mijn geval een smalle medium.

SRurenga
Berichten: 46
Geregistreerd: 25-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-19 13:09

Wat zijn de zadelboom maten? Ik vind op internet alleen de namen van de verschillende boommaten:
Narrow (smal)
Narrow (smal)/medium
Medium
Medium/wide
Wide
Extra wide

Per site verschillen de kleuren en nergens staat er bij hoe groot de maten zijn in cm.
Welke maat heeft een Hulsebos dressuurzadel waarvan de boom 30cm is?

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 13:14

SRurenga schreef:
welke maat is 29 cm?

Meestal is dat aan de smalle kant. Maar bijvoorbeeld Passier heeft kortere takken waardoor 29 juist behoorlijk breed is.

Valt dus weinig over te zeggen en let ook op dat gegeven maten van tweedehands zadels heel vaak niet kloppen! Staat er geen serienummer in het zadel?

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 20:25

SRurenga schreef:
Ik heb nu een zadel gekocht die niet blijkt te passen, omdat ik de verkeerde info heb gekregen. Nu wil ik het zadel weer verkopen maar moet ik wel weten welke maat het is

Als het een Hulsebos is, is er maar 1 die je dat kan vertellen, Hulsebos. Odetje heeft het al gezegd, maar elk merk gebruikt zijn eigen maattabel voor de boommaten. Dus wat bij merk A een breed zadel is is bij de ander mss een medium. Dus het maatwerk wat je gevonden hebt op het internet gaat je hoe dan ook niet helpen omdat elk merk z'n eigen maten gebruikt. Dus als jij wilt weten voor de verkoop welke boom erin zit zul je toch naar Hulsebos toe moeten. En het weten van hoeveel cm is eigenlijk ook helemaal geen hulp voor de verkoop. Alleen die info is voor een koper bij lange niet genoeg, tenminste niet als iemand gericht naar een bepaalde boommaat zoekt. En voor elke andere is een foto van de voorkant met een meetlat erbij meestal wel genoeg. Die kopen toch op de gok dat het past.