De promotiefilmpjes en informatie van het merk zelf zijn wel erg positief, logisch natuurlijk. Maar ik vond zelf de argumenten en uitleg ook wel erg geloofwaardig.
Daarnaast kwam ik nog een 2tal onderzoeken tegen waaruit bleek dat ruiters stiller en beter zitten zonder zweetbladen.
Ik ben nog steeds zoekende naar het perfecte zadel voor mij en mijn super ronde en korte ponys. Ik heb nu een tribal sinds augustus en die zat en lag opzich prima. Helaas is ie sinds kort beginnen te schuiven naar voren in de galop en merkte ik op dat het lichtjes begint te wippen van achter in de draf.
Ik heb uiteraard binnenkort een afspraak daar voor staan bij de zadelmaker. Maar uiteindelijk zit ik na tijden toch nog altijd met die zadels van eq in mijn hoofd.
Ook omdat ik zowel endurance als dressuur doe, dus de verwijderbare zweetbladen zouden wel ideaal zijn.
Weet iemand overigens of de zadels zonder zweetblad op wedstrijd zijn toegestaan?
Nou goed.. Ik ben dus vooral benieuwd of er al mensen zijn met ervaring met deze zadels!