Veiligheidsbeugels

Moderators: Apple, Coby, petraaken, A_nouk, SayaJones, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Farjen

Veiligheidsbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-19 23:13

Ik zoek specifieke veiligheidstijgbeugels maar de ideale ben ik nog niet tegengekomen..
Ik heb nu deze:

Afbeelding

Dus bovenaan een roterend stuk waardoor de beugel altijd goed hangt en veringen. Ze beginnen te verslijten dus ik zoek nieuwe. Ook met hetzelfde bovenstuk idee, vering en liefst een breder voetbed voor meer steun en grip en een zijkant die open kan :+

De freejumps ken ik en passen het beste bij mijn eisenlijstje, maar vind ik wel duur en niet zo mooi voor dressuur, de safestyle vind ik wel mooi maar ik denk dat hun voetbed hetzelfde is als een gewone stijgbeugel? En ook geen vering..

Dus nog bokkers met ideeën?

rink

Re: Veiligheidsbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 23:38

Ik heb de bowbalance van sprenger. Flexibel waardoor vriendelijk voor gewrichten en veiligheidsbeugels in 1, ideaal!

Als paardrijden makkelijk was, had het wel voetbal geheten..

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-19 00:51

paramuse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 00:54

Ik heb beugels van safestyle.
Zijn met een gedraaide ophanging en open aan een kant.
Al heb ik niet het idee dat het voetbed wat breder is.
Zelf ben ik hier erg tevreden over, ze geven net wat meer steun dan de 'normale' stijgbeugels

Go wisely and slowly, those who rush stumble and fall

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 01:41

Ik heb ook safestyle, zeer fijne beugels. Geven ze niet een mogelijkheid tot vering? Ik kan ze een keertje voor ke opmeten.

[LZP] Getrouwd dankzij bokt
''Pak m'n hand maar''
spelvouten worten mede mogeluk gemaakt door mein moobiel :) excuses voor het ongemak
[BB-HK] [VOLG] konijnenparadijs in de maak!

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 09:52

Deze zoektocht heb ik vorig jaar ook gehad, exclusief de vering en met de nadruk op veiligheid. Freejump voldeed bij mij aan alle eisen, maar het bedrag vond ik te gek en ik vond ze niet zo mooi. Inderdaad geen vering zoals je nu wel hebt. Ik ben ze niet tegengekomen, jouw complete eisenlijstje. Ik vind verende beugels zoals op jouw foto trouwens geen echte veiligheidsbeugels.

Safestyle heb ik geprobeerd. Ik vond ze te zwaar en lomp voelen aan mijn voet en enkel, daarnaast vond ik het voetbed niet fijn.

Mijn voorkeur had de Acavallo Opera. Mooie beugel, gedraaide ophanging, breed voetbed met grip, goed geprijsd, niet te zwaar/te licht. Helaas geen veiligheidsbeugel, ondanks dat het door sommige wel wordt beweerd. Viel dus helaas af.

Toen de Acavallo Arena gevonden. Mooie beugel, veiligheid dmv een zijkant die open klapt, breed voetbed met grip, prijs voor mij oké. Helaas geen gedraaide ophanging.

Keuze voor mij ging dus tussen de veiligheidsbeugels Freejump (voordeel: gedraaide ophanging, breed voetbed, nadeel: niet erg mooi om te zien, prijzig) en de Acavallo Arena (voordeel: breed voetbed, mooie beugel, goed geprijsd, nadeel: geen gedraaide ophanging). Deze tegen elkaar afgewogen en gekozen voor de Acavallo Arena, waar ik nog steeds met heel veel plezier mee rond rijd.

Edit: Als die gedraaide ophanging voor jou heel belangrijk is, dan zou ik gewoon eens langs de winkel gaan en de beugels Freejump en Safestyle in het echt bekijken en voelen. Dan heeft bij mij de keuze makkelijker gemaakt.
Laatst bijgewerkt door _Aine op 14-01-19 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 09:57

Ik heb de safestyle en ben hier heel tevreden over

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 10:09

Hier ook een tevreden safestyle gebruiker.

[o] http://www.horseandsoul.be : Lessen horsemanship en academische rijkunst
Volg me op https://www.facebook.com/horseandsoulkatrien !

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:33

Safestyle wordt ook met veer geleverd, ik heb ze net gisteren na een lange zoektocht, uitgeprobeerd en was niet ontevreden. Ik vind die van jou echt vreselijk, dat gewiebel heen en weer is echt niets voor mij, een veer bovenop je beugel zorgt voor op-neerwaartse schokdemping, dat is precies wat ik nu heb en waar ik naar op zoek was. Maar als je zo'n scharnierbeugel gewend bent is dat misschien juist weer niet fijn.

De Woordvoerder Paard & Communicatie

GEZOCHT: STARTREKK KOPIJZER 4/5 https://www.bokt.nl/markt/ad/483924/gez ... jzer-nr4-5
Op stap samen, gedragstraining: http://dewoordvoerder.nl/op-stap-samen-gedragstraining/
Workshops, clickertraining http://dewoordvoerder.nl/workshops/

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-19 13:22

ik heb wat zitten rondneuzen op de site van Safestyle, ze hebben ook safety hooks waarmee elke stijgbeugel een veiligheidsbeugel wordt volgens hen. Iemand een foto of dergelijke om te zien hoe dit juist werkt? In de winkels hier in belgïe ben ik helaas nog nooit Safestyle tegen gekomen...

Trouwens die Safestyle xLite stijgbeugels lijken me ideaal, iemand met deze?

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-19 13:53

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 14:34

Farjen schreef:
ik heb wat zitten rondneuzen op de site van Safestyle, ze hebben ook safety hooks waarmee elke stijgbeugel een veiligheidsbeugel wordt volgens hen. Iemand een foto of dergelijke om te zien hoe dit juist werkt? In de winkels hier in belgïe ben ik helaas nog nooit Safestyle tegen gekomen...

Trouwens die Safestyle xLite stijgbeugels lijken me ideaal, iemand met deze?

Er zit gewoon een stuk rubber over het korte eind heen geschoven, dat geeft uiteraard mee bij een klap. Nothing fancy. Overigens heb ik deze uitvoering, met veer.

Afbeelding

De Woordvoerder Paard & Communicatie

GEZOCHT: STARTREKK KOPIJZER 4/5 https://www.bokt.nl/markt/ad/483924/gez ... jzer-nr4-5
Op stap samen, gedragstraining: http://dewoordvoerder.nl/op-stap-samen-gedragstraining/
Workshops, clickertraining http://dewoordvoerder.nl/workshops/

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:57

Je kan altijd nog je favoriete beugel combineren met Swiss Clips om er veiligheidsbeugels van te maken:
http://www.dreamteamproducts.com/shop/swissclip
Ik durf alleen niet te zeggen of en hoe het werkt met stijgbeugels met een gedraaide ophanging. Maar daar kun je naar vragen uiteraard.

De Safestyle veiligheidshaken heb ik geen ervaring mee. Ziet er wel mooi uit en net als de Swiss Clips een optie om te bevestigen aan je favoriete beugel om zo een veiligheidsbeugel te maken.
https://www.safestyle.nl/product/safety-hooks/
Hou er wel rekening mee dat deze haken zorgen voor een 90° draaiing van de beugels. Als je deze dus bevestigd aan beugels die al een gedraaide ophanging hebben, dan hangen ze weer "normaal".

De Safestyle XLite is van kunststof, en daarmee een hele lichte beugel. Daar moet je van houden, danwel aan wennen. Als je graag iets "aan de voet hebt" lijkt me dit niet de beste keuze.

Ik rij inmiddels ca. 10 jaar met de Safestyle beugels, en ik kan uit ervaring :7 }:0 vertellen dat het concept van de half open beugel werkt bij een valpartij. Ik heb wel recent de afsluitrubbers aangebracht (waren er nog niet toen ik mijn beugels kocht). Omdat ik het idee heb dat mijn prinses wat schuurplekjes op de vacht kreeg van de afgeronde "punt" van de beugel aan de binnenzijde.

[MA] Wie herkent deze foto's? (Omgeving Vries-Drenthe)
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]
Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:00

Die compositi := Wat vind ik die lelijk zeg. Dan zou ik eerder een Freejump aanschaffen, minder lelijk en gedraaide ophanging, maar ieder zn ding :)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-19 20:35

Ik heb de Safestyle xLite besteld, ik ben benieuwd :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:52

/3 Jip en Elmo mijn hemel op aarde, Duvel en Estor mijn stars in heaven /3
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:34

Hopelijk bevallen de beugels ts!

Marije_jiplover: Die zijn luxe zeg :wow: De verschillende kleuren zijn ook heel gaaf. Even een foto opgezocht voor betere beeldvorming
Afbeelding

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: Gisteren, 14:44

Die had ik al zien voorbij komen maar ik heb zelfs niet gezien dat ze ook open kunnen klappen :wow: Jammer van de ophanging :+

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:39

Afbeelding

De Acavallo Opera's!
Die gedraaide ophanging is echt een verademing

Instructie gericht op DRAVERS

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:50

Ik hoop dat je het niet erg vind ts maar ik lees al een tijdje mee omdat ik zelf ook veiligheidsbeugels wil aanschaffen. Alleen vraag ik me af hoe jullie de beugels met een gedraaide ophanging opsteken? Heeft iemand misschien een foto van hoe ze aan het zadel hangen?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:53

Faitherr schreef:
Ik hoop dat je het niet erg vind ts maar ik lees al een tijdje mee omdat ik zelf ook veiligheidsbeugels wil aanschaffen. Alleen vraag ik me af hoe jullie de beugels met een gedraaide ophanging opsteken? Heeft iemand misschien een foto van hoe ze aan het zadel hangen?

Tegenwoordig haal ik ze eraf maar voorheen had ik ze zo

Afbeelding

Julie Prova | v. Darco | Drachtig van I'm Special De Muze
Genesis EB | v. Mylord Carthago
N-Twenty Prova | v. Billy Congo
HippoPlanner

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie