stang en trenshoofdstellen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BritHittepit
BatmanBrit

stang en trenshoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 10:14

Dag allemaal,

Ik ben me aan het orienteren op een stang en trenshoofdstel.

Ik wil deze stilletjesaan meenemen in de lessen (enkel met instructeur). Ik mag van een aantal vrienden verschillende bitten testen dus daar kan ik al wel mee verder, als ze het goed aanneemt laat ik zowiezo een bitfitter komen (als ze zich helemaal niet comfortabel voelt, of ik voel mij niet comfortabel met stang en trens gaan de plannen in de kast en rijden we gewoon op trens verder). Het is natuurlijk niet de bedoeling om enkel met stang en trens te gaan rijden, we gaan dit afwisselen met een gewoon trenshoofdstel.

Nu heb ik op internet al wel eens gekeken naar een hoofdstel maar wat een keuze! Ik heb al Fairfax gezien, tota comfort, ps of Sweden,... wat een prijzen maar merk je ook echt verschil?

De rede dat ik dit vraag is natuurlijk voor te weten welk budget ik moet voorzien, kies je voor een 'gewoon' hoofdstel ben je nog relatief goedkoop af maar kies je toch voor Fairfax dan zit je al snel aan 700€ zonder bitten... maar wat is dan echt het grote verschil???

Zowel de bitten als het hoofdstel wordt aangemeten als we de effectieve overstap gaan maken

Groetjes

ps gelieve niet te reageren met waarom een stang en trens? Dat is de vraag niet. Ik heb wekelijks begeleiding in de vorm van priveles, jaarlijks wordt mijn paard gecontroleerd door tandarts, osteopaat,... ook het zadel wordt minstens 1 keer per jaar nagekeken dus ik wil enkel het beste voor mijn paard.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:31

Ik heb 2 s&t hoofdstellen van Dyon, prijzig maar zeker aanraders. Super mooie kwaliteit, boterzacht leer anatomisch gevormd.
Ik koop wel eens goedkopere hoofdstellen maar meestal gaan die na een jaar toch wel op plekjes kapot en zie je dat de kwaliteit echt tegenvalt. Bij deze duurdere hoofdstellen is dat niet, die blijven mooi. Leer scheurt of verkleurd niet, pasvorm blijft mooi, leer blijft zacht ookal maak je het niet vaak genoeg schoon :D

SuperZodiaX

Re: stang en trenshoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:34

Oh en een tip. Als je via bitfitter of testen weet welke bitten je paard fijn vindt, trek er dan een paar maanden voor uit om deze 2e hands te vinden. De mijne lopen op een sprenger HO stang en een sprenger dynamic onderlegbustrens en de andere op een kk ultra onderlegwatertrens. Deze stangen zijn normaal bijna 300 euro, beide voor 80-100 euro op mp gekocht. Zelfde met de kk trens, die is normaal 120, voor 50 euro via mp. Scheelt enorm veel geld dus!

BritHittepit
BatmanBrit

Re: stang en trenshoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 10:52

ja idd, ik had ook naar springer gekeken want ze loopt momenteel op een kk d trens enkelgebroken sensogan. Daarom dat ik ook naar sprenger had gekeken van stang en trens, dat is ook al een hele boterham kwa budget als je die nieuw moet kopen

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:14

Ik heb een passier fortuna stang en trens hoofdstel. Ik vind hem echt een super pasvorm hebben en het kopstuk is anatomisch. De kwaliteit van het leer is, zoals je van passier mag verwachten, echt ontzettend fijn. En niet geheel onbelangrijk hij is redelijk vriendelijk geprijsd.