Twijfel, water - bus of D trens?

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mandy_89

Twijfel, water - bus of D trens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-19 22:01

Even voorop stellen dat ik al het een en ander geprobeerd heb en ook een bitfitter al is geweest.

Ik rij nu sinds die bitfitter is geweest met een myler, maar nu op de langere termijn merk ik dat ze snel het teugelcontact verbreekt door achter de teugel te gaan lopen.

Hiervoor een dubbel gebroken trens gehad, betere verbinding maar extreem schuimen (ze heeft niet veel plek en het tussenstukje zorgde ervoor dat ze dr speeksel niet goed kwijt kon)

Inmiddels erachter dat ze een enkelgebroken bit wel goed accepteert, maar nu twijfel ik of ik een watertrens, bustrens of D trens ga nemen. Ze is wel een type dat veel met dr mond beweegt.

Mijn twijfel:

Watertrens - bit kan ze makkelijker bewegen, bit gaat los door de ringen dus niet alles gaat mee bewegen als ze er mee bezig is. - Maar ze zeggen ook weer dan een paard dat veel met het bit bezig is een Bustrens beter is - en met een D trens de aanleuning nog stiller is en voor het paard duidelijker met de begrenzing aan de zijkanten -

1 ding is zeker, welke van de 3 dan ook, veel kauwen en met het bit spelen zal ze bij alle 3 evenveel doen. Zelfs bitloos is ze altijd met dr mond en lippen aan t bewegen, soort concentratie tic.

Nibbit

Re: Twijfel, water - bus of D trens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 08:45

Bij een paard wat erg beweeglijk is in de mond kies ik een zo stabiel mogelijk bit.
Bustrens of D-trens is veel stabieler dan een watertrens

En heb je al eens een ongebroken bustrens geprobeerd?

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:23

Ik zou in jouw geval eens een bustrens met french link proberen. Wellicht dat dat smallere tussenstukje net het verschil maakt.

Verder ga ik mee met mijn voorganger. Watertrens zou ik niet kiezen voor jouw paard

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:00

Ik heb een paard met een erg fijn en beweeglijk mondje. Ik heb een ongebroken bustrens. Van harrys horse met sweet iron. Kost 35 euro dus is de moeite van het proberen waard! Hier nu een fijne échte aanleuning, voldoende schuim en een rustigere mond!

Vivaldi Tosha B+13 - L1+12- L2+19 - M1+11- M2+10- Z1 startgerechtigd!!!

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-19 15:23

Een ongebroken bustrens heb ik al eens geprobeerd maar is ze niet heel fijn op. Daar was ze juist veel mee bezig, steeds proberen naar achteren te werken om erop te kunnen bijten.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:37

Hier ook eentje gehad die veel met de mond bewoog. Uiteindelijk een dubbel gebroken D trens genomen en dat hielp wel, aanleuning is beter en hoofd rustiger.
Weet niet of dubbel of enkel gebroken daarbij een verschil maakt.

--- Oh leave me to be Wild, so I can hunt the forest and chase your heart ---

# Yes I change, but my heart is still on the same place # أحب حصاني جدا. ***Hildar***

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-19 20:50

Een dubbel gebroken geeft meer druk op de tong, en dat vind ze niet prettig.
Waarschijnlijk dat ze daarom op een ongebroken bitje ook niet fijn is met als de myler.
Enkel gebroken laat de tong meer vrij in dat opzicht,

Ik ga iig voor een bus of d trens. Zat te denken aan de BR soft contact. En dan in 12 of 14 mm. Weet nog niet welke dikte. Ze heeft ongeveer 15 mm ruimte. Dus bij de 14mm is het al behoorlijk vol, maar met de 12mm misschien toch weer te dun?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie