D-trens met billy allen mondstuk. Bustrens had ook best geweest, maar die was er niet met dit mondstuk. Watertrens is mij te wiebelig en geen zin in problemen met velletjes er tussen + dat je dan aan de bitschijven zou moeten, maar dan is je bit te klein. Bus of D-trens vindt ik dus praktischer.
mcjv
Geplaatst: 07-01-19 18:19
Ik rijd met een dubbel gebroken bustrens. Eigenlijk was dit het bit van mijn oude paard, die heeft zij geërfd. Ik heb er nooit problemen mee ervaren tijdens het rijden, dus deze blijft lekker aan mijn hoofdstel hangen. Het is dus eigenlijk puur toeval geweest.
Moest ik een bit kiezen, zou ik zeker voor dubbelgebroken gaan (gezien de scharende werking die enkelgebroken kan hebben), en dan per paard verschillend of je water- of bustrens neemt. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar bus, inderdaad vanwege de stillere ligging. Maar, ik denk dat dat ook afhankelijk is van de ruiterhand die ermee in contact staat.
Ik rijd met een watertrens omdat mijn pony de stabiliteit van de bus of d trens niet kan waarderen. Ze zet haar kaken dan vast en word wat stug en hangerig. Ze loopt op een neue schule watertrens. Op een kneveltrens heeft ze ook tijdje fijn gelopen.
Anoniem
Geplaatst: 07-01-19 18:24
Saaams schreef:
Ik rijd met een watertrens omdat mijn pony de stabiliteit van de bus of d trens niet kan waarderen. Ze zet haar kaken dan vast en word wat stug en hangerig.
Hier precies dezelfde ervaring. Mijn pony ging ook heel erg achter het bit lopen. Nu heb ik een dubbelgebroken Sprenger watertrens en hij loopt er veel fijner mee.
Marije_jiplover
Geplaatst: 07-01-19 18:51
Ik rijd met een kruising tussen een watertrens en een bustrens. De mondstukken eindigen als een bustrens, maar de ringen kunnen daar wel vrij in draaien. Bit heet geloof ik een ringtrens. zo een is het
Ponylief heeft idd ook de vrijheid van een watertrens nodig, maar snel gevoelig met zijn mondhoeken en gee zin in velletjes die er tussen kunnen, toen ik dit bit tegenkwam vond ik dat de oplossing.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 07-01-19 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt