Ervaringen BR combo contact ongebroken watertrens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesNatje

Ervaringen BR combo contact ongebroken watertrens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 19:11

Hoi allemaal,

Voor mijn 3,5 jarige merrie wil ik graag verschillende bitjes uitproberen om te kijken wat ze het prettigst vindt. Op dit moment gebruik ik een dubbelgebroken watertrens, maar hier is ze wat onrustig mee. Kan uiteraard dat ze gewoon wat meer moet wennen aan het bit, maar ik zou graag ook iets anders proberen om te kijken hoe ze daarop reageert. Nu kwam ik het volgende bitje tegen, volgens mij nog vrij nieuw. Iemand ervaring met dit bit en hoe beviel deze?
https://www.divoza.com/nl/br-combo-cont ... watertrens

Saaams

Re: Ervaringen BR combo contact ongebroken watertrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:52

Ik zou gaan kijken naar een bit met vaste ringen. Voor een jonkie ligt een watertrens vaak te los en onstabiel. Eventueel iets als een kneveltrens anders zou ik gewoon kijken voor een bustrens.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:42

Mijn 4,5-jarige was op enkel- en op dubbelgebroken vrij onrustig. Ze heeft weinig ruimte in de mond, dus het mocht ook niet te dik. Watertrens of d-trens maakte haar weinig uit. Ik heb nu een watertrensje, ongebroken van imperial riding erin hangen, en ze is veel stabieler. Het bit uit jouw link ken ik dus niet, maar ongebroken was hier wel positief tov gebroken.

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-19 16:20

Bedankt, ik heb iig deze besteld, en anders kijk ik gewoon weer verder wat ze het prettigst vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 16:24

Ik ben zelf alleen niet zo'n fan van die losse ringen, draait vaak net een velletje in mee en dat is denk ik niet de ervaring die je je jonkie mee wil geve...n (doet zeer natuurlijk := ) Dus als je deze wilt bestellen raad ik je wel aan ook bit ringen te bestellen :)

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-19 19:22

Klinkt als een goed plan! Mocht ze dit materiaal prettig vinden dan misschien eens kijken naar zo eentje van Trust, zag dat die ook met vaste ringen hebben.