Eventingzadel gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wisboooo
Berichten: 33
Geregistreerd: 12-09-17

Eventingzadel gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 16:49

Hoi!
Ik en mijn paardje rijden al een tijd eventing.
Dit deed ik voorheen met mijn springzadel van rossner maar hiermee kon ik het de hele cross of de jacht niet volhouden dus die heb ik verkocht.
Nu het eventing seizoen weer begint wil ik het crossen weer op gaan pakken , dus moet ik ook opzoek naar een nieuw zadel.
Ivm rugproblemen ben ik opzoek naar een spring/eventingzadel met dikke knie/kuitwrongen maar waar ik met lange benen in pas en mij in balans houd.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! :j

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Eventingzadel gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 16:50

Ik heb enkele jaren geleden een Symbion eventingszadel laten aanmeten en gekocht. Ik rij er als springruiter heel graag mee. Ik kon kiezen welke wrongen ed erop gingen :) Misschien is dat een optie?

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 16:53

Ik heb nu de stubben Scandica, is volgens mij geen eventing zadel, maar heb ik wel gebruikt voor de eventing. Ik kon mijn lange benen er goed in kwijt en heb nooit last van mijn rug gekregen in dat zadel.

Helaas door een peesblessure kan ga ik m niet meer gebruiken en staat ie te koop..

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Eventingzadel gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 17:31

Ik heb een Kentaur, hier hou ik het erg goed op uit! Het is een vrij stevig en dik zadel, maar wel lekker zacht.

Afbeelding

Wisboooo
Berichten: 33
Geregistreerd: 12-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 22:36

Sterre98 schreef:
Ik heb nu de stubben Scandica, is volgens mij geen eventing zadel, maar heb ik wel gebruikt voor de eventing. Ik kon mijn lange benen er goed in kwijt en heb nooit last van mijn rug gekregen in dat zadel.

Helaas door een peesblessure kan ga ik m niet meer gebruiken en staat ie te koop..

Heb je een foto van het zadel ?

mireilledons
Berichten: 912
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Tienhoven (Ut)

Re: Eventingzadel gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:47

Hallo Wisboo, ik heb gecrosst met een daaleman spring/eventing zadel. Een heerlijk zadel met wrongen op de juiste plek. En ook nog eens een prima, zachte zit zodat je er ook lekker op buiten kunt rijden of dressuren.

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Eventingzadel gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:48

Afbeelding

Ik heb een tribal eventingzadel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:50

Mijn man rijdt eventing met een Prestige Roma. Hij vindt dit een erg fijn zadel. Hij is 1.85, en past er goed in.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:56

Wisboooo schreef:
Sterre98 schreef:
Ik heb nu de stubben Scandica, is volgens mij geen eventing zadel, maar heb ik wel gebruikt voor de eventing. Ik kon mijn lange benen er goed in kwijt en heb nooit last van mijn rug gekregen in dat zadel.

Helaas door een peesblessure kan ga ik m niet meer gebruiken en staat ie te koop..

Heb je een foto van het zadel ?


Yes dat heb ik!



Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Beetje een beeld. Inmiddels ingevet en goed droog op mijn slaapkamer ( :+ ) opgeruimd.

Brainfail

Berichten: 1438
Geregistreerd: 24-01-11

Re: Eventingzadel gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:00

Ik heb een Saint Lourdes eventing zadel waar ik heerlijk en zit en rij. (hij is niet perse gemaakt voor korte benen maar ook met mijn korte bovenbenen heb ik voldoende steun)

Verder vond ik de devoucoux zadels ook erg fijn. (die hadden ze op de eventing stal waar ik heb gewerkt.)

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:02

Hier een Kentaur met monoblad (ben ook lang, 1.81m)
Afbeelding

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:11

liekec schreef:
Ik heb een Kentaur, hier hou ik het erg goed op uit! Het is een vrij stevig en dik zadel, maar wel lekker zacht.

[ [url=m/gANfKk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vergeten toe te voegen maar ik ben ook lang en heb snel last van het hol trekken van mijn onderrug. In dit zadel geen last van!

Wisboooo
Berichten: 33
Geregistreerd: 12-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 21:15

FCSA schreef:
Hier een Kentaur met monoblad (ben ook lang, 1.81m)
[ [url=m/yjJe81.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb toen ik dressuurzadels probeerde ook een kentaur dressuur geprobeerd en die vond ik vreselijk zitten. Zou het hetzelfde zitten omdat de zadels hetzelfde merk zijn ?

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Eventingzadel gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 21:29

Hmm geen idee... Ik heb nooit op een Kentaur dressuurzadel gereden. Ik vind het een fijn, basic zadel :j