Zoals de topictitel al zegt, welke zadelonderlegger gebruiken jullie? En waarom? Merken jullie verschil? En hebben jullie eventueel een foto van hoe deze ligt? Ik ben op zoek naar een alternatief voor mijn bontje, vind het te warm en schuivend. Vind het zonder toch niet fijn voelen, maar ken de alternatieven te slecht.
Het Groninger paard veelzijdiger kan haast niet Helaas heeft een Groninger ook geen eeuwig leven. Rust zacht lieve Oz 01.03.2000 - 30.04.2019. Bor heeft het stokje over moeten nemen en we gaan zien wat de toekomst brengt. Maar hij wordt vast heel leuk.
Ik gebruik op mijn ronde haflinger op dit moment de flexquality pad. Het nadeel vind ik dat er volgens mij geen sjabrak meer bij past, dan wordt het zadel te krap... Wel heb ik het idee dat ze nu beter haar rug ontspant, het lijkt of haar rug meer beweegt. Daarom rij ik op dit moment alleen met deze pad, en geen sjabrak. Hoe ik dat van de zomer ga doen ben ik nog niet over uit...
Equest V3 ( ongeveer prolite pad echter goedkoper ) Reden: mijn zadel K en M de S line spring, verwisselbaar kopijzer, heeft als nadeel: ongeschikt voor paarden met hoge schoft. Dus de keuze is: ander merk zadel of dit pad, volgens mijn zadelmaker is pasvorm met 1 laagje in het pad, huidig paard, correct. Een pad is net als een bontje warmer dan zonder.