We hebben al verschillende singels geprobeerd, maar dit is de enige waarmee mijn dochter er niet afschuift.
Echter zet pony zijn buik wat uit bij het aanslingeren waardoor we de singel vaak gewoon niet dicht krijgen. Als de singel eenmaal aan beide kanten op het eerste gaatje zit en ze stappen naar de bak, kun je hem uiteindelijk gewoon op 3 of 4 aansingelen. Met een langere singel krijg je alweer het probleem dat je hem niet strak genoeg krijgt aangesingeld, het zadel gaat schuiven en dochter er afschuift

We hebben al een antislipmatje en het zadel past ook goed. Een ander zadel heeft voor nu geen zin omdat alles gaat schuiven doordat hij nog zo rond is en icm het ontbreken van schoft. Als hij straks wat meer in bespiering komt, zal dat veranderen. Zadel is aangemeten door een goede zadelmaker.
Mijn vraag is dus ook; heeft iemand een trucje hoe ik in eerste instantie de singel op het eerste gaatje krijg?
Wellicht een trucje met een elastiekje of weet ik veel wat?
Onze staleigenaar is veel sterker dan ik en krijgt het zadel wel op het eerste gaatje maar mij lukt het vaak gewoonweg niet.