Ik heb even jullie mening en eventueel advies nodig. Aangezien dat veel bokkers goed af gaat ben ik benieuwd of ik zelf gewoon een zeur ben of dat ik een punt heb.
In april heb ik contact gezocht met een zadelmaker en een afspraak gemaakt. Ik heb een ochtend vrij genomen en kreeg op de ochtend zelf een bericht dat het niet kon doorgaan omdat haar hond ziek was. Ik baalde als een stekker maar oké.. Kán gebeuren.
Ik heb eind juni dan een consult gehad want ze had het erg druk dus alles duurde lang. Hieruit is een zadel gekomen die ver boven budget lag maar oké ik ben zelf akkoord gegaan en ik heb ook een lastig paard dus prima. Het zadel moest besteld worden dus ik zou er 8 weken op moeten wachten.
20 augustus haar bericht want ik had nog niks gehoord. Een volle week later heb ik weer bericht want ik had geen antwoord gekregen. Bleek dat het zadel in de verkeerde kleur gemaakt was en dus opnieuw besteld moest worden..

Donderdag 6 september kon ze het leenzadel brengen. Een uur te laat dan onze afspraak want verkeersdrukte.. Leenzadel was in principe prima.
5 oktober is dan eindelijk mijn zadel geleverd. Maar bleek dat de singel vergeten was (zadel was bruin en ik wilde ook een bruine singel natuurlijk) én hij was beschadigd op de singelstoten..

Door deze vervelende dingen zou ik de singel gratis krijgen en na een aantal rij uren (ik weet even niet precies hoeveel) zou het zadel weer wat aangepast worden en de singelstoot vernieuwd.
Maar ik zit hier eigenlijk totaal niet meer op te wachten.. Als de singelstoot vervangen moet worden ben ik het zadel straks weer wéken kwijt natuurlijk. De afspraak kon ook pas ergens februari plaatsvinden terwijl ik er een maand geleden om gevraagd heb (dan dus 3 maanden verder!)
Het gaat hier ook niet om een 2e hands Wintec maar om een zadel van €2200,-
Het is denk ik noodzakelijk dat ze langskomt om te chekken en eventueel bij te vullen maar die singelstoot wil eigenlijk gewoon een financiële vergoeding voor. Is dat redelijk?
Voor mijn andere paard heb ik ook een nieuw zadel nodig maar ik ga toch maar op zoek naar een ander..