regendeken

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, Coby, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

sylvieallary

regendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-18 00:04

Ik heb een all saesons regendeken gekocht.o gram en 3000 mm ademend. Maar mijn paard is een enorme zweter en staat dik in zijn vacht. Zou dat ademend genoeg zijn. Kan hij het ook op stal aan? Ik wil natuurlijk niet dat hij zich ambetant voelt omdat hij te warm heeft. Normaal is het ook een deken voor de zomer.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 08:53

Ambetant=ongemakkelijk? :o?

De 3000 mm staat niet voor de mate van ademend, maar is mm waterkolom. Het zegt iets over hoe waterdicht de deken is. Het verschil tussen omgevingstemperatuur en lichaamstemperatuur is van invloed op hoe ademend de deken is. Bij een groter temperatuurverschil is de ademende werking beter.

Uit mijn eigen ervaring zeg ik dat een 0 mm zou moeten kunnen, ook op stal. Maar ik weet natuurlijk niet wat voor paard jij hebt. Ik kan me voorstellen dat een Shetland of Tinker wintervacht er anders uitziet dan het winterwolletje van mijn warmbloed. En een buitenstal of stal in een schuur waar ze met meerdere staan te dampen maakt ook verschil. Conclusie: je moet het dus gewoon uitproberen.

Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]
Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]

ninne1

Re: regendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 10:22

Mijn ervaring met mijn paard is dat ze onder een 0 gram makkelijker zweet dan onder een 50 gram / fleece gevoerde deken.

Azmay

Re: regendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 10:22

Mijn paard word dan weer steenkoud onder een ongevoerde regendeken.
Waarom wil je een regendeken op doen?

sylvieallary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-18 23:29

Azmay schreef:

Voor de regen en de wind. En ook omdat hij anders enorm vuil in altijd.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:31

sylvieallary schreef:
Azmay schreef:

Voor de regen en de wind. En ook omdat hij anders enorm vuil in altijd.

V0or mij is de keuze volledig onder de dekens en dus 2x per dag wisselen en dergelijke of niets. Weet dat het bij andere mensen wel eens makkelijker gaat maar als ik zonder kon zou ik absoluut bij die ondingen weg blijven.

sylvieallary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-18 23:40

Roodvos schreef:
Ambetant=ongemakkelijk? :o?

De 3000 mm staat niet voor de mate van ademend, maar is mm waterkolom. Het zegt iets over hoe waterdicht de deken is. Het verschil tussen omgevingstemperatuur en lichaamstemperatuur is van invloed op hoe ademend de deken is. Bij een groter temperatuurverschil is de ademende werking beter.

Uit mijn eigen ervaring zeg ik dat een 0 mm zou moeten kunnen, ook op stal. Maar ik weet natuurlijk niet wat voor paard jij hebt. Ik kan me voorstellen dat een Shetland of Tinker wintervacht er anders uitziet dan het winterwolletje van mijn warmbloed. En een buitenstal of stal in een schuur waar ze met meerdere staan te dampen maakt ook verschil. Conclusie: je moet het dus gewoon uitproberen.

Er staat op 3000 waterafstotend en 3000 ademend.het is geen koudbloed maar een warmbloed maar hij staat wel redelijk dik in vacht

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie