Het Mexicaanse hoofdstel dilemma

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xtessax83

Het Mexicaanse hoofdstel dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 15:27

Al een tijdje was ik opzoek naar een mexicaans hoofdstel om eens te proberen bij het springen.
Na wat zoeken 1tje gevonden. Was een full maar eenmaal thuis was het gewoon een cob dus een soort oplichting van de verkoper. Deze was te klein logisch dacht ik maar toch gegropeerd.

Nu heb ik een maatje full. Heb er een andere frontriem op gezet en dacht hem vandaag eens even te gaan passen.
Helaas past hij voor mijn gevoel echt voor geen meter en zit het ook niet zoals het hoort.

De neusriem onderaan is veel te groot en hangt ook te laag. En of de ringetjes precies goed hangen daar twijfel ik ook nog over.

Zijn er bokkers die dit ook hebben /hebben gehad en hoe hebben jullie dit opgelost? Ik weet namelijk niet of gaatjes bij maken zin heeft of dat ik toch een maatje cob moet zoeken?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jannuhh

Re: Het Mexicaanse hoofdstel dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 15:46

De neusriem valt vaak groot van een mexicaans hoofdstel. En die ringen horen ook een stukje hoger te zitten inderdaad.
Je hebt voldoende ruimte over bij de bakstukken. Ik zou voor een maat kleiner gaan!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 15:56

Neusriem mag nog flink hoger, en een maat kleiner.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 16:21

Mmh ja dat vermoedde ik al dat het nog hoger mocht.
Denk als ik hem hoger hang dat de onderste neus / sper riem nog steeds te groot is.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:30

Lastig, maten en hoofdstellen. Ik heb er nog 1 hangen, volgens mij maat full. Heb kleine paarden met luxe hoofden. Full past meestal net, moet wel gaatjes bij maken.
Nu heb ik zo'n anatomisch apart hoofdstel gekregen, super gaaf. Te groot, kunnen geen gaatjes bij...
Cob past vaak net weer niet, mis ik de lengte vaak. Maar full is vaak met neusriem te groot.

Je kan ook zelf een hoofdstel samen stellen :))

[KS-ITP] Eerder dan verwacht geboren
As long as we're together, kerstmuts has no end.♥ [o]

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:31

Dit hoofdstel is een maat te groot, ga je niet passend krijgen op dat fijne neusje. Een maat kleiner zal beter zijn, iig de neusriem moet een maat kleiner.

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 16:39

Cioccolato schreef:
Lastig, maten en hoofdstellen. Ik heb er nog 1 hangen, volgens mij maat full. Heb kleine paarden met luxe hoofden. Full past meestal net, moet wel gaatjes bij maken.
Nu heb ik zo'n anatomisch apart hoofdstel gekregen, super gaaf. Te groot, kunnen geen gaatjes bij...
Cob past vaak net weer niet, mis ik de lengte vaak. Maar full is vaak met neusriem te groot.

Je kan ook zelf een hoofdstel samen stellen :))

Mmh ja ken het ook met halsters. De ene keer is full veel te groot en moet ik een cob op de grootste maat en de andere keer is een full precies goed...

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:57

Ik heb ook een mexicaanse met volgens mij alles op het kleinst. Deze heb ik ook te koop want is over. Mijn nieuwe moet ik nog veel kleiner maken haha.
Laatst dus met een lage neusriem een maatje cob, zat de neusriem zoals een engelse neusriem moest zitten.. Maar de full weer gaatjes bij.

Ach, uiteindelijk komt t wel goed met knooien!

[KS-ITP] Eerder dan verwacht geboren
As long as we're together, kerstmuts has no end.♥ [o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie