Op het land niet nodig, maar in de paddock maakt meneer er een ware sport van.
Zijn beschermers zijn namelijk interessanter dan andere paarden, speelgoed, ballen en snoepgoed.
Springschoenen uit trekken heb ik me bij neer gelegd, maar peesbeschermers wil ik liever wel aan hebben in de paddock aangezien hij zich daarin altijd wel lekker uit leeft. En ik vindt het ook belangrijk dat hij dit kan blijven doen. Weiland is in de winter beperkt toegankelijk, en in de paddock kan hij altijd lekker spelen. Ook om die reden wil ik ze wel om, want met de capriolen die hij uithaalt en dat lenige lijf van hem tikt hij zichzelf namelijk snel aan.
Het is sowieso een friemel, hij is ook handig in dekens slopen, deuren openmaken, andere paarden masseren e.d.
Maar dat maakt me niet zo veel uit

Ik heb al een aantal zaken geprobeerd...
Normale peeskappen met stevig klittenband, maar die heeft hij binnen een seconde af.
Leren kappen met van die speciale clips, daar doet hij wel even mee maar na een paar uur zijn de clips en riempjes eraf en slingert hij de beschermers de lucht in

Had daarna dit model gekocht.... met extra veel riempjes, maarja... ook die lagen vanmorgen weer bij de buurman.

Bandages worden heeeeele mooie vlag-slingers waar je mee in je mond door de paddock kan rennen

Ik heb ook beschermers van verschillende materialen geprobeerd, omdat ik dacht dat het misschien kwam omdat hij ze niet lekker vond zitten. Maar dat maakte geen verschil.
Ducktape eromheen... had hij ook na een uurtje eraf

Hebben jullie hier ervaring mee en de ultieme tip?