Goed zittend model dekje gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saaams

Berichten: 13276
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 16:52

AlphaDaemon schreef:
@Saaams, klopt ik vind de dekjes onder jouw zadel ook netjes liggen, maar het valt me wel op dat jouw zadel hoog is bij de schoft. Daarom heb je daar ruimte om die voorgevormdheid van een LeMieux sjabrak daaronder kwijt te kunnen. Als je een zadel zou hebben die minder hoog zit (sommige close contact zadels houden de schoft nog steeds vrij, maar zitten er wel dichter op), dan zou ik denken dat het dus minder mooi zou liggen.

Plus ik denk dat gewoon zo een LeMieux sjabrak op jouw paard zonder zadel erop een ander beeld zal geven dan met zadel. Dan zal de sjabrak (denk ik) een beetje overdreven gevormd zijn voor de vorm van je paard.


Dit is een zadel met mono blad. Dus zeker ook close contact.

Ander zadel, zelfde dekje.
Afbeelding

Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 19:25

Saaams schreef:
AlphaDaemon schreef:
@Saaams, klopt ik vind de dekjes onder jouw zadel ook netjes liggen, maar het valt me wel op dat jouw zadel hoog is bij de schoft. Daarom heb je daar ruimte om die voorgevormdheid van een LeMieux sjabrak daaronder kwijt te kunnen. Als je een zadel zou hebben die minder hoog zit (sommige close contact zadels houden de schoft nog steeds vrij, maar zitten er wel dichter op), dan zou ik denken dat het dus minder mooi zou liggen.

Plus ik denk dat gewoon zo een LeMieux sjabrak op jouw paard zonder zadel erop een ander beeld zal geven dan met zadel. Dan zal de sjabrak (denk ik) een beetje overdreven gevormd zijn voor de vorm van je paard.


Dit is een zadel met mono blad. Dus zeker ook close contact.

Ander zadel, zelfde dekje.
[ [url=m/YzwpwP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mijn zadel ligt veel rechter.....of hoe zeg je dat :o ... heeft geen diepe zit en is dus even hoog over de hele lengte.
Ik heb een Anky pad besteld. Br en eskardon heb ik maar geven dus een vouw.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Goed zittend model dekje gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 21:28

Ts, mijn pony is rond geribt maar heeft wel schoft.
Mijn fjord daarintegen was tonnetje rond en geen schoft en daar lag de scapa ook prima op.
Een dekje was van fjord Guusje geweest. Ik ga er van uit dat het daar ook goed op lag.

Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 07:51

No_No schreef:
Ts, mijn pony is rond geribt maar heeft wel schoft.
Mijn fjord daarintegen was tonnetje rond en geen schoft en daar lag de scapa ook prima op.
Een dekje was van fjord Guusje geweest. Ik ga er van uit dat het daar ook goed op lag.



Oké scapa dekje heb ik nog liggen ergens. Zal is kijken wat dat doet onder het zadel.
Thnx voor alle tips iedereen!

Rispens
Berichten: 43
Geregistreerd: 20-07-18
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 08:48

Kun je eens een foto plaatsen van zadel en dekje en hoe dan de “rimpel” er uit ziet?

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:37

Lemieux

xLiez

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Goed zittend model dekje gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:17

Ik herken je probleem, bij hele dunne dekje doet mijne het ook. Harry’s Horse ligt bij mij wel fijn, de eskadron big squares ook. Cotton ligt bij mij ook niet fantastisch. Ik heb ook een rondgeribte pony!

Afbeelding
Afbeelding

_Charlot
Berichten: 1267
Geregistreerd: 19-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:35

Newallure schreef:
Maaike schreef:
Op mijn (behoorlijk) rondgeribte Groninger heb ik meestal Eskadron of LeMieux liggen, blijft top liggen. Kost wat, maar gaat ook lang mee. Anky pads zijn te klein voor mijn paard, komen niet eens tot de onderkant van mijn zadel :D


Haha gaat om een hafje dus dat te klein zijn zal wel mee vallen :')

Iemand ervaring met de Pufferpad QHP? Zijn nu in de aanbieding bij EJ zag ik....


Hier ervaring met de pufferpad van QHP.

Op zowel mijn wat wat ronder en groter paard van 1.78 als mijn wat slanker paard van 1.65.

Vind ik dat die dekjes enorm op de schoft trekken. Heb ze 1/2 keer opgehad en ze blijven nu in de kast liggen.

Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 12:33

Rispens schreef:
Kun je eens een foto plaatsen van zadel en dekje en hoe dan de “rimpel” er uit ziet?


Dat zal dan maandag worden heb net gereden :) .

Xlies heel fijn dat ik niet de enigste ben met de vouw *\o/* is net als of die ontstaat omdat het dekje rond gevormd word met rijden.

De Pufferpad QHP maar even niet dan denk....als hij zo slecht ligt

Granoek
Blogger

Berichten: 10480
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Goed zittend model dekje gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 13:14

Afbeelding
Rond: check
Schoft: nope
Breed: check

Lemieux vind ik ook het mooiste liggen :)

robbie88

Berichten: 2092
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Goed zittend model dekje gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 00:52

Ik wil ook niet meer anders op mijn tinkers.. heb er nu 4, 1 met grip bovenzijde.. ligt hier top op allemaal. 5 tinkies onder de billen

Avalanche

Berichten: 16103
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Goed zittend model dekje gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 00:56

Ik word heel vrolijk van Equitheme dekjes. Liggen super, schuiven niet, en blijven liggen.

Imperial Riding heeft ook fijne, maar dan moet je de dikkere dekjes hebben.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Goed zittend model dekje gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 06:26

Zeker weten le mieux. Ps of sweden ligt ook heel mooi trouwens. En dat aan de voorkant in de kamer omhoog trekken moet je altijd doen, zodat als ze gaan lopen en het iets zakt het niet gelijk op de schoft klemt. Dit heeft niks te maken met de vorm van je zadel