Fijn touwhalster en leadrope voor starten met grondwerk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Qazplm

Fijn touwhalster en leadrope voor starten met grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-18 11:01

Beste Bokkers,

Ik wil actiever bezig zijn met grondwerk en daarvoor ben ik opzoek naar een fijn touwhalster en een fijne leadrope. Op internet zie ik veel verschillen de touwhalsters maar welke is fijn? Daarnaast zag ik dat er verschillende lengtes zijn in leadrope. Wat kunnen jullie mij aanraden?
En als laatste, zijn er tips voor fijne boeken over grondwerk? Ik heb het boek 101 Horsemanship Exercises van Rio Barrett gevonden en dat leek mij interessant. Tips?

Groetjes!

_Carien

Re: Fijn touwhalster en leadrope voor starten met grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 14:38

Neem eens een kijkje bij https://freespirithorseart.com/touw-halsters/ Fijne en eerlijke mensen.
Ook via facebook helpen ze je graag verder wat geschikt voor jou zou zijn en wat je aan lengte het beste kan nemen.
Ik ben heel tevreden over mijn touwteugels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 14:46

In principe is ieder 6mm halster wat goed past prima. Ze maken ze allemaal van hetzelfde touw. Eerlijk gezegd vind ik een stalhalster voor werken in bak/wei veilig zat. Stuk minder scherp en als ze eens op het touw gaan staan ook minder schadelijk.

Voor een leadrope: neem geen te dikke. 14mm is een fijne startersdikte en niet te zwaar/storend.
Maar ook daarbij gebruik ik na vele jaren grondwerk net zo lief een longeerlijn. Wordt een stuk minder zwaar bij regen e.d. ;)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 14:51

equiplay.eu heeft fijn materiaal.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 14:56

Neem een touwhalster dat bij de neus en kopstuk is onderlegt , of dat er een stuk touw omheen zit bijvoorbeeld.
Verder is een standaard leadrope het fijnst om mee te beginnen.

Horsecharms , horsebeads , kramer en equiplay hebben fijne producten.