Fagerbits wie is er bekend mee ?

Moderators: Pistasche, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

rommulus

Fagerbits wie is er bekend mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-18 21:25

Ja ja in deze periode dat je overal op internet word dood gegooid met advertenties zat er vandaar een bij mij tussen die mij intrigeerde.

Fragerbits
www.fagerbits.com

Nu ben ik benieuwd naar ervaringen van mensen.
Van de meeste bitten vind je wel wat van op internet aan ervaringen maar deze dus totaal niet.
Ik ben erg van de myler maar deze heeft er ook een de julia die erg in de buurt komt van een myler die ik heb.
Nu was ik dus benieuwd naar de verschillen in gebruik en of het andere metaal nu echt zo'n verschil maakt.

[OV] Quarter hengst van bouwman uit pannerden
[ITP] Het is ik.... een sprookjes knol!! door ivonka , [BB-ITP] Boxer broer en zus op de plaat door ivonka (pupie's !!!!) [ITP] Eindelijk mijn knappe verschijning daar waar ie hoort[/size]

Gezocht oude aparte paarden bitten.
Ook bitten niet meer geschikt voor paarden Met een pb je maakt mij er erg blij mee en worden niet meer voor paarden gebruikt.
De voorkeur ligt bij stangbitten en hoe rotter en aparter hoe beter

rommulus

Re: Fagerbits wie is er bekend mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-18 20:55

Blijkt een redelijk onbekend merk dus :)

[ITP] Het is ik.... een sprookjes knol!! door ivonka , [BB-ITP] Boxer broer en zus op de plaat door ivonka (pupie's !!!!) [ITP] Eindelijk mijn knappe verschijning daar waar ie hoort[/size]

Ook bitten niet meer geschikt voor paarden Met een pb je maakt mij er erg blij mee en worden niet meer voor paarden gebruikt.

sorbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 06:47

De bitten bestaan ook pas een week of 4, dus denk niet dat er veel mensen zijn met ervaring.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 13:18

Even de website bekeken, gewoon weer een 13 in een dozijn bitje. Niets bijzonders wat er nog niet is. En zelfs bijzonder slecht anatomisch gevormd. Zelfs van de sweet iron bitjes zijn er gewoon beter gevormde te koop. Beetje te duur dus ook. Trust of Bombers hebben beter gevormde bitten. En sprenger natuurlijk, maar die hebben weer geen sweet iron.

Nobody is perfect, I am nobody.

Lobke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 13:29

Wij worden de eerste dealer in Nederland van deze bitten.

Ze hebben enorm interessante idee├źn en ik ben enorm benieuwd wat de toekomst gaat brengen.
Langzaam aan gaan ze hun assortiment ook uitbereiden.

@germie ze hebben weldegelijk bepaalde dingen die andere bitten niet hebben.
Zeker als je even alle beschrijvingen van de bitten gaat lezen zie je het verschil.

Daarnaast is anatomisch gevormd niet altijd beter hoor, ieder paard is anders en vindt weer wat anders fijn. Sommige anatomische bitten passen voor geen meter bij sommige paarden, terwijl een wat minder gevormd bitje juist weer heel mooi ligt.
Dit is dus gewoon kijken naar je paard en naar jezelf.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 13:33

Ik zag ze langskomen. Interessante bitjes,

Een aantal zijn wel vrij pittig qua inwerking trouwens.

fotoshoot van mijn knappe ventje !!

[ITP] hop hop hop quarter in galop, dankzij emdr!

Lobke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 13:46

@troi klopt inderdaad, daarom gaan wij ook niet alle varianten verkopen die ze hebben.

Ben vooral heel erg benieuwd wat voor een bitten er in de toekomst toegevoegd zullen worden aan het assortiment.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-18 09:23

Sorbetje ze zijn er al wat langer ;)

Germie ik vind ze niet heel slecht gevormd.
In tegendeel.
Maar goed duur zijn ze wel idd...

Lobke dat is ideaal !
Ik ben heel benieuwd naar bevindingen.
Ik hoop dat ze nog shankjes maken gezien boven l2 (western) moet je met shank rijden.
Mijn voorkeur gaat uit naar zelfde mondstuk voor D ring en shank.

Troi dat vond ik dus ook.
Al vind ik de scherpe inwerking wel mee vallen maar goed ik rij vaak ook op een pinkje.

Lobke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 11:48

Ik vind de prijs eigenlijk nog wel meevallen, als je een Trust of Sprenger bit wilt ben je vaak hetzelfde of meer kwijt. Daarnaast is de verzending altijd gratis.

Inwerking is natuurlijk ook geheel afhankelijk van de persoon die er op zit.
Soms kun je beter een wat scherper bit nemen als je daarmee op 2 vingers kan rijden, als een wat zachter bitje waarbij je meer moet doen.

@rommulus mee eens, ik was juist ook heel blij met de vorm!
Sommige zijn wel 'anatomisch' gevormd maar niet zo heel extreem.

Tegenwoordig heet alles wat anders gevormd is ook meteen anatomisch, omdat iedereen het dan meteen wil hebben, want 'dat moet wel goed zijn'. Terwijl dit geen enkele garantie geeft dat dit ook goed past bij jouw paard. Je moet gewoon goed kijken naar je paard en niet naar wat de rest van paardrijdend Nederland doet.

Ik weet alleen dat ze meer bitten gaan maken met tongvrijheid, maar meer kan ik ook nog niet zeggen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie