Tja. Mijn paardje zweet soms nogal. En een katoenen dekje van horse en rider doet het dan niet. Dus we gaan opzoek naar een nieuw dekje.
Maar:er is zoveel keus in dekjes. En ik zoek dus een dekje dat echt goed zweet op neemt en goed ligt op m'n paard en onder mijn zadel. De puff pads van qhp doen het niet voor mij, dus ik verwacht dat de dekjes van anky dus ook niet goed liggen. (de pad van qhp schoof nogal onder mijn zadel en was eigenlijk net iets te dik). Tot nu toe ligt een basic katoenen dekje het beste, maar hier krijg ik zo'n vieze schuimlaag van. Ik ben een beetje huiverig voor eskadron, vanwege de grote gebieden met vulling, zoals de qhp alleen dan diagonaal, of de squares en ben dus ook bang dat die niet goed gaan liggen. De eskadron cotton zou een optie zijn, alleen hier ben ik dus weer een beetje huiverig voor mindere zweetopname. Er is zover ik weet ook niemand in mijn buurt die zo'n dekje heeft die ik eventueel kan lenen, want dan is eskadron wel duur.
Wat ik eigenlijk wil bereiken met dit verhaal is ervaringen aanhoren van bokkers met de dekjes die jullie huidig gebruiken en een goede zweetopname hebben en welke er juist afgeraden worden, want er zijn zo ontzettend veel dekjes, dat ik het niet meer weet.
Bedankt voor het lezen,
Groetjes