[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nessinator
Berichten: 1798
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 08:32

Jaimy_Liam schreef:
Nog een vraag: Omdat Liam nog niet is uitgegroeid, is een boomloos zadel dan niet 'beter'? Omdat deze zadels zich makkelijker aanpassen aan de rug? Of heb ik hier net zoveel zadelcontroles bij nodig als een dressuurzadel?

(sorry als dit een domme vraag is, maar dit is een beetje hoe mijn hoofd werkt. Dit lijkt mij het meest logisch)

Dat geldt in mijn mening alleen voor Ghost, de andere boomloze zadels maken toch gebruik van een pommel die net als bij een boomzadel kan gaan knellen wanneer een paard in de breedte gaat groeien. Ook die zadels zal je dus met een groeiend paard regelmatig moeten laten controleren.

Daphneeeej

Berichten: 3001
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 08:40

nessinator schreef:
Jaimy_Liam schreef:
Nog een vraag: Omdat Liam nog niet is uitgegroeid, is een boomloos zadel dan niet 'beter'? Omdat deze zadels zich makkelijker aanpassen aan de rug? Of heb ik hier net zoveel zadelcontroles bij nodig als een dressuurzadel?

(sorry als dit een domme vraag is, maar dit is een beetje hoe mijn hoofd werkt. Dit lijkt mij het meest logisch)

Dat geldt in mijn mening alleen voor Ghost, de andere boomloze zadels maken toch gebruik van een pommel die net als bij een boomzadel kan gaan knellen wanneer een paard in de breedte gaat groeien. Ook die zadels zal je dus met een groeiend paard regelmatig moeten laten controleren.

Er zijn nog wel meer merken zonder kopijzer/pommel. Hidalgo, freeform, karlslund, prince en misschien vergeet ik nog wel wat.
Boomloze zadels groeien naar mijn inziens wel beter mee met jonge paarden dsn boomzadels juist doordat ze zo aanpasbaar zijn en beter mee bewegen. Maar moeten wel idd ook gewoon goed passen, maar zijn wel makkelijk aanpasbaar.

Muze
Berichten: 5322
Geregistreerd: 24-04-20

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 19:04

Of Heather mofett vogue, ook geen kopijzer.

Jaimy_Liam

Berichten: 199
Geregistreerd: 16-08-22

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 12:13

Dank jullie wel! Ik heb mail contact met Buitenzinnig. :D Ben super benieuwd!

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 13:18

Ik ben eerlijk gezegd wel blij dat Barefoot wel gewoon een pommel heeft :j

Zadels zonder kopijzer hebben we zat geprobeerd, ook om een beetje te onderzoeken of we met Barefoot die kant op moesten ontwikkelen van de pommel er uit zeg maar. Maar qua ligging vond ik dat vaak toch niet top. Het idee wel heel goed, maar ik kan de schoftruimte van een pommeltje toch wel waarderen :)

En ik vind het ook wel prettig dat je dan gewoon losse pommels kan passen om zeker te zijn dat de schoftruimte voldoende blijft, een stuk minder onzekerheid vind ik +:)+

Al met al heeft alles (elk type zadel) zijn voor- en nadelen en is het een kwestie van wat spreekt je het meeste aan / wat past het beste bij jezelf en je paard :)

Jaimy_Liam

Berichten: 199
Geregistreerd: 16-08-22

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 14:59

Goed punt..
Ik heb daar (nog) niet voldoende verstand van, dus ik hoor dat allemaal wel als er iemand langskomt voor een zadelconsult :D

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 16:13

Als het goed is laat je zadelpasser je achter met een berg info :j En met een beetje geluk ook met het vinden van het voor jullie optimale setje van zadel en toebehoren :)

Gladijs
Berichten: 539
Geregistreerd: 11-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 07:32

Na een fijne ervaring met een van mijn ponies met een Edix Yasir zadel ben ik nu toch op zoek ,zonder haast, naar een Edix Yasir 16 inch tweedehands. De kleur maakt mij niet uit. Mocht iemand er eentje weten/kwijt willen please let me know.

Wesseltje

Berichten: 2187
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 11:58

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de westernpad van Kifrahorse en met die van Edix?
Zijn er grote verschillen tussen de pads?

Aniek93Jarig

Berichten: 579
Geregistreerd: 13-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 21:09

Afbeelding
Hallo allemaal, hopelijk stel ik mijn vraag op de goede plek. Heeft iemand enig idee welk merk en maat zadel van Barefoot dit is?
Dit nummer staat erin: 030117270
Alvast bedankt!

Muze
Berichten: 5322
Geregistreerd: 24-04-20

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 22:09

Een oude London denk ik..
Zonder vps volgens mij

Artimes

Berichten: 498
Geregistreerd: 21-02-15

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 06:30

Zonder vps, dan is het zadel van voor 2009 dacht ik.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 07:16

Dat is een oude London, inderdaad. Met de stijgbeugels verkeerd om :=

Maat 2. Je mist een cijfer op het eind ;)

Aniek93Jarig

Berichten: 579
Geregistreerd: 13-10-07

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 18:34

Bedankt voor jullie reacties! Ik had inderdaad zelf ook het vermoeden dat het om een oude Barefoot London maat 2 gaat. Dank jullie wel voor deze bevestiging

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 18:38

Als je wilt weten wanneer hij precies gemaakt is, moet je nog even goed de laatste cijfers bekijken en doorgeven :)

Aniek93Jarig

Berichten: 579
Geregistreerd: 13-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 19:56

Dat zou fijn zijn :) Ik heb het serienummer nog eens bekeken en dit is hem: 0301172707.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 07:04

Dat betekent:

model 03 (London)
kleur 01 (zwart)
17 inch ofwel maat 2
en hij is gemaakt in week 27 van 2007.

Aniek93Jarig

Berichten: 579
Geregistreerd: 13-10-07

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 20:13

Bedankt voor de informatie!

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 17:10

Weet iemand wie in omgeving Haarlem komt en oa startrekk zadels heeft om te passen? Heb in het verleden deze eens gepast en toen toch voor een ander gekozen. Liefste iemand met verschillende (vergelijkbare) opties, dat ik tijdens het passen ook fijn kan vergelijken.

Zit nu toch weer op een punt in mijn training dat ik me af vraag of het 'nog beter' zou kunnen.

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 21:51

Ik ben op zoek naar een western pad met sympanova onderkant en verwisselbare inlages. Ik heb nu een Burioni pad, maar die inlages zijn toch vrij snel dun geworden. En sympanova onderzijde omdat al het andere materiaal op mijn trekpaard-winter-berevacht wegglijdt. Iemand een goeie tip?

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 10:36

tjaakje schreef:
Ik ben op zoek naar een western pad met sympanova onderkant en verwisselbare inlages. Ik heb nu een Burioni pad, maar die inlages zijn toch vrij snel dun geworden. En sympanova onderzijde omdat al het andere materiaal op mijn trekpaard-winter-berevacht wegglijdt. Iemand een goeie tip?

Kifrahorse maakt pads met Sympanova. Zij heeft ook Western pads, is dit wat je zoekt?
https://www.kifrahorse.nl/boomloos#filt ... 35f932a4a4

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 11:35

Cera_D schreef:
Weet iemand wie in omgeving Haarlem komt en oa startrekk zadels heeft om te passen? Heb in het verleden deze eens gepast en toen toch voor een ander gekozen. Liefste iemand met verschillende (vergelijkbare) opties, dat ik tijdens het passen ook fijn kan vergelijken.

Zit nu toch weer op een punt in mijn training dat ik me af vraag of het 'nog beter' zou kunnen.


Freehorsepasservice

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 11:42

Buitenzinnig schreef:
Freehorsepasservice


Ah dankjewel!!

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 16:20

Suikerspinda schreef:
tjaakje schreef:
Ik ben op zoek naar een western pad met sympanova onderkant en verwisselbare inlages. Ik heb nu een Burioni pad, maar die inlages zijn toch vrij snel dun geworden. En sympanova onderzijde omdat al het andere materiaal op mijn trekpaard-winter-berevacht wegglijdt. Iemand een goeie tip?

Kifrahorse maakt pads met Sympanova. Zij heeft ook Western pads, is dit wat je zoekt?
https://www.kifrahorse.nl/boomloos#filt ... 35f932a4a4


Ik kan de Kifra pads op haar website niet vinden met sympanova onderkant, maar ik zal eens vragen of ze die maakt. De Burioni pads die er op staan heb ik nu, en die inlages worden vrij snel zacht vind ik.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 16:57

Oh, ik zie inderdaad dat het niet een optie is in de webshop zelf. Op die pagina die ik deelde staan wel de verschillende opties, waaronder sympanova (stukje groene tekst), dus ik neem aan dat ze het wel doet. :j