[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarjanB

Berichten: 16500
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 16:08

Er is een groep op Facebook voor boomloze zadels. Daar al geprobeerd?

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 17:30

MarjanB schreef:
Er is een groep op Facebook voor boomloze zadels. Daar al geprobeerd?


Yes al een paar, nu weer opnieuw erop gezet.

pmarena

Berichten: 48204
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 08:28

In je onderschrift hier op Bokt zetten kan ook goed werken :j

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 17:47

Volgens mij gaat de tweedehands markt sws niet zo heel denderend momenteel.

Een vriendin van mij verkloopt een dressuur ghost en hidalgo (beide bruin) maar daar is ook niet veel animo voor...

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 21:45

Sterrenpony schreef:
Zou iemand mij kunnen vertellen hier uit eigen ervaring of de Zoutewelle barebackpad breed zit op de rondgeribte koudbloeden?


Een beetje laat, maar ik kon er ook niet op zitten op mijn brede haf. Wel een hele mooie pad verder maar vrij dik wat het geheel nog breder maakt.

monique1983

Berichten: 3689
Geregistreerd: 18-12-05
Woonplaats: heteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 15:09

Cera_D schreef:
Volgens mij gaat de tweedehands markt sws niet zo heel denderend momenteel.

Een vriendin van mij verkloopt een dressuur ghost en hidalgo (beide bruin) maar daar is ook niet veel animo voor...



Hier ook al maanden me barefoot notinghem te koop maar weinig tot geen animo

OlympicOrry

Berichten: 594
Geregistreerd: 28-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 11:00

Ik heb sinds een paar weken een edix django ik heb er nu een boomloos pad onder met wol maar zoek er eigenlijk een die gewoon stof of vilt is vanonder. Edix heeft er zelf een maar ik vroeg me af of de gewone vilt pads bvb van diamond wool ook een optie zouden kunnen zijn? Misschien zijn er meerdere opties?

Freekfuchs
Berichten: 121
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Ergens op Aarde

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 15:05

Weet iemand toevallig of er ook ademende/ airmesh achtige dekjes bestaan die geschikt zijn voor onder boomloze zadels (barefoot cherokee)?

Wesseltje

Berichten: 2185
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 17:19


Freekfuchs
Berichten: 121
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Ergens op Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 23:22

Wesseltje schreef:
Freekfuchs schreef:
Weet iemand toevallig of er ook ademende/ airmesh achtige dekjes bestaan die geschikt zijn voor onder boomloze zadels (barefoot cherokee)?


Bedoel je zoiets?

https://www.boomlooszadelbecidor.nl/tag ... ir-effect/


Jaa, zoiets inderdaad. Ik had al even gezocht maar is dit de enige die geschikt is voor boomloos? Voor boomzadels is er zoveel keuze in

Wesseltje

Berichten: 2185
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 00:21

OlympicOrry schreef:
Ik heb sinds een paar weken een edix django ik heb er nu een boomloos pad onder met wol maar zoek er eigenlijk een die gewoon stof of vilt is vanonder. Edix heeft er zelf een maar ik vroeg me af of de gewone vilt pads bvb van diamond wool ook een optie zouden kunnen zijn? Misschien zijn er meerdere opties?


Ik denk dat je echt aan pads komt waar inlages in kunnen. Volgens mij bestaan ze wel met vilt. Kijk anders even op bijvoorbeeld: becidor. Die heeft ze daar wel bij staan denk ik.

Wesseltje

Berichten: 2185
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 00:22

Freekfuchs schreef:
Wesseltje schreef:


Jaa, zoiets inderdaad. Ik had al even gezocht maar is dit de enige die geschikt is voor boomloos? Voor boomzadels is er zoveel keuze in


Ja de keuze bij boomzadels is ook veel groter heb ik het idee. Het is de enige mesh pad die ik zo kon vinden..

Freekfuchs
Berichten: 121
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Ergens op Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 09:28

Jaa, zoiets inderdaad. Ik had al even gezocht maar is dit de enige die geschikt is voor boomloos? Voor boomzadels is er zoveel keuze in[/quote]

Ja de keuze bij boomzadels is ook veel groter heb ik het idee. Het is de enige mesh pad die ik zo kon vinden..[/quote]

Oke, heel erg bedankt voor het mee zoeken! Ga ik even sparen :Y)

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 12:44

Freekfuchs schreef:
Weet iemand toevallig of er ook ademende/ airmesh achtige dekjes bestaan die geschikt zijn voor onder boomloze zadels (barefoot cherokee)?



https://www.boomlooszadelbecidor.nl/bk- ... pport.html


Deze is officieel voor onder de bk bbp, maar met het warme weer gebruik ik m graag onder bij boomloze zadel. Heb dan ook inlages die meer van het mesh materiaal zijn, moet je wel even kijken of je paard dat kan hebben want die zijn qua drukverdeling wel iets minder.


Afbeelding

Freekfuchs
Berichten: 121
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Ergens op Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 10:48

Cera_D schreef:
Freekfuchs schreef:
Weet iemand toevallig of er ook ademende/ airmesh achtige dekjes bestaan die geschikt zijn voor onder boomloze zadels (barefoot cherokee)?



https://www.boomlooszadelbecidor.nl/bk- ... pport.html


Deze is officieel voor onder de bk bbp, maar met het warme weer gebruik ik m graag onder bij boomloze zadel. Heb dan ook inlages die meer van het mesh materiaal zijn, moet je wel even kijken of je paard dat kan hebben want die zijn qua drukverdeling wel iets minder.


[ [url=m/rtP0L4.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ah oke, heel erg bedankt! Dus eventueel kunnen er ook nog andere inlages in?
Deze is wel leuker geprijsd dan die van busse :Y)

Noukie123
Berichten: 696
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: België

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 11:52

Hey iedereen ik kom hier ook even binnengevallen. Ben van plan om na de zomer iemand van barefoot langs te laten komen om voor mijn Friese ruin een barefoot dressuurzadel uit te zoeken. Nu vind ik het wel gaaf om niet voor een basic zwart zadel te gaan zoals de barrydale in bruin of grijs, maar zit een beetje in een dubio uit schrik dat ik er snel op uitgekeken ben. Nu zou ik dus graag willen zien of mensen hier voorbeeldfoto’s hebben van een Custom barefoot zadel met een speciaal kleurtje/ of barrydale op hun paard zodat ik al even kan nadenken over wat ik echt wil. Liefst natuurlijk de match op een zwart paard maar alles is welkom want zie door de bomen het bos niet meer.

pmarena

Berichten: 48204
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 13:16

Zadels met opvallende kleuren worden heel erg weinig besteld. Het komt regelmatig voor dat mensen met verschillende kleuren bruin en zwart of grijs wat doen. Maar apartere kleuren daar zijn mensen vaak toch wel voorzichtig mee :=

Je hebt wel eens een enthousiasteling die gaat voor bvb. zwart met rood. Of aan pommel of cantle een stukje blauw, rood of groen ofzo. Er zijn dus weinig spectaculaire zadels gemaakt wat dat betreft. Bij Ghost wat meer denk ik dan bij Barefoot, want dat zijn Italianen en die zijn van zichzelf wat uitbundiger dan Duitsers :+

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 13:22

pmarena schreef:
Zadels met opvallende kleuren worden heel erg weinig besteld. Het komt regelmatig voor dat mensen met verschillende kleuren bruin en zwart of grijs wat doen. Maar apartere kleuren daar zijn mensen vaak toch wel voorzichtig mee :=

Je hebt wel eens een enthousiasteling die gaat voor bvb. zwart met rood. Of aan pommel of cantle een stukje blauw, rood of groen ofzo. Er zijn dus weinig spectaculaire zadels gemaakt wat dat betreft. Bij Ghost wat meer denk ik dan bij Barefoot, want dat zijn Italianen en die zijn van zichzelf wat uitbundiger dan Duitsers :+

De meeste gekke kleuren bij Ghost komen uit de endurance wereld, want het moet passen bij het hoofdstel. De Italianen zijn niet zo mal, maar in Scandinavië kunnen ze er wat van!!!! :+

Noukie123
Berichten: 696
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 13:22

Hoeft niet een heel speciale kleurcombinatie te zijn, vind bv de barrydale met grijs-zwart of de bruine heel mooi maar weet niet zo goed of het op een zwart paard zo goed staat daarmee de vraag. Misschien speel ik inderdaad wel beter op safe en neem ik gewoon een zwart zadel. Voorkeur gaat wel uit naar barefoot omdat er een passer bij mij in de buurt zit maar kan eventueel ghost ook wel overwegen.

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 13:25

Noukie123 schreef:
Hoeft niet een heel speciale kleurcombinatie te zijn, vind bv de barrydale met grijs-zwart of de bruine heel mooi maar weet niet zo goed of het op een zwart paard zo goed staat daarmee de vraag. Misschien speel ik inderdaad wel beter op safe en neem ik gewoon een zwart zadel. Voorkeur gaat wel uit naar barefoot omdat er een passer bij mij in de buurt zit maar kan eventueel ghost ook wel overwegen.

Er zijn passers die meerdere merken vertegenwoordigen, iedereen heeft tenslotte een andere smaak, of behoefte aan een speciaal gevoel. Mits een goede combinatie, is er eigenlijk geen echte reden om een bepaald merk wel of juist niet te nemen. Maar wanneer je keuze-stress hebt, zou ik geen Ghost laten komen :D

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 21:52

Mijn nieuwe zadel is binnen! De Ghost Buttera in normale maat. Ook geen spannende kleurcombinatie, want ik heb veel verschillende kleuren dekjes voor eronder :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heel erg bedankt, Buitenzinnig! Hij is echt helemaal zoals ik wilde <3

Wesseltje

Berichten: 2185
Geregistreerd: 17-09-06

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 00:18

Staat je paard prachtig <3
Wat heb je daar voor een dekje onder?

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 07:52

Freekfuchs schreef:
Cera_D schreef:


https://www.boomlooszadelbecidor.nl/bk- ... pport.html


Deze is officieel voor onder de bk bbp, maar met het warme weer gebruik ik m graag onder bij boomloze zadel. Heb dan ook inlages die meer van het mesh materiaal zijn, moet je wel even kijken of je paard dat kan hebben want die zijn qua drukverdeling wel iets minder.


[ [url=m/rtP0L4.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ah oke, heel erg bedankt! Dus eventueel kunnen er ook nog andere inlages in?
Deze is wel leuker geprijsd dan die van busse :Y)


Yes klopt! Ik heb de orginele inlages erin bij mijn bbp in en de mesh bij warm weer :)

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 09:18

Suikerspinda schreef:
Mijn nieuwe zadel is binnen! De Ghost Buttera in normale maat. Ook geen spannende kleurcombinatie, want ik heb veel verschillende kleuren dekjes voor eronder :))

[ [url=m/ivbfiw.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/SdoLL0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/EGszxW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0aA7na.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel erg bedankt, Buitenzinnig! Hij is echt helemaal zoals ik wilde <3


Heel graag gedaan! Hij staat super! Heel veel plezier ermee

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 09:31

Wesseltje schreef:
Staat je paard prachtig <3
Wat heb je daar voor een dekje onder?

Dank je wel! Het dekje is van Equestrian Stockholm, met daaronder een Ghost halfpad. :)