[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Trexmex
Berichten: 126
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 13:34

Kunnen jullie helpen mij dit type zadel te indentificeren? Ik heb om het serienummer gevraagd overigens ;)


Afbeelding

Muze
Berichten: 5293
Geregistreerd: 24-04-20

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 13:35

Lijkt me een b merk?

Trexmex
Berichten: 126
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 13:36

Muze schreef:
Lijkt me een b merk?


Dat zegt mijn gevoel ook indd.. een knock off van de Cheyenne

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 13:56

Tessarex87 schreef:
Kunnen jullie helpen mij dit type zadel te indentificeren? Ik heb om het serienummer gevraagd overigens ;)


[ [url=m/NaRZsM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Op het Duitse Ebay barst het van zulke zadeltjes, kosten weinig, je moet er ook weinig van verwachten.

Trexmex
Berichten: 126
Geregistreerd: 30-01-23

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 14:06

Gevonden… hard pass dus

Afbeelding

sas27

Berichten: 588
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Braamt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 14:14

Kirsha schreef:
Het is al een tijdje geleden dat ik hier heb gepost. Echt al heel lang :') maar ik heb een vraag.
Binnenkort krijgen wij er een grote Shetlander bij. Ik ben op zoek naar een zadeltje hiervoor. Nu ben ik niet zo gecharmeerd van de standaard 'pannenkoekzadels'. De Barefoot Bellis ken ik, en ik zag dat er nu ook een Arizona-variant van is, heel leuk! Alleen lijkt deze me wel vrij lang. Het dragende stuk is natuurlijk korter, maar ik ben toch bang dat het wat aan de lange kant is. Zijn er mensen die één van deze zadels gebruiken op een Shet of andere kleine pony en zo ja, hoe gaat dat?
De Arizona-versie is een stukje langer dan de gewone Bellis; de zitmaat is wel gelijk, kan ik hieruit afleiden dat het dragende stuk voor beide gelijk is?

Ik weet dat één en ander afhangt van de pony in kwestie dus tot die er is weten we niks zeker, maar hopelijk zijn er mensen met ervaringen :)


Hoi, misschien niet helemaal antwoord op je vraag, maar ik heb dit zadel voor onze shetlander en vind dit een super fijn zadel. De kids hebben er net wat meer steun in en hij heeft verstelbare kussens dmv klitteband aan de onderkant.
https://ruitersportwinkel.eu/shetland-s ... educatief/

pmarena

Berichten: 48204
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 14:20

Hoe groot is de Shet...? Als het maar net boven een meter is dan kan het wel krapjes zijn inderdaad.

Trexmex
Berichten: 126
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 15:57

Ben ik weer! Weet iemand of er brede beugelriemen (5cm) bevestigd kunnen worden aan de Barefoot Drytex Cheyenne?

Thanks!

pmarena

Berichten: 48204
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 16:20

Alleen als je een brede beugelophanging hebt. Zit de originele smalle er op, dan kan je deze er wel afhalen als het goed is (klittenband) en dan vervangen door een ophanging met brede ringen. Deze zijn gewoon los te koop :)

Trexmex
Berichten: 126
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 16:25

pmarena schreef:
Alleen als je een brede beugelophanging hebt. Zit de originele smalle er op, dan kan je deze er wel afhalen als het goed is (klittenband) en dan vervangen door een ophanging met brede ringen. Deze zijn gewoon los te koop :)


Ga ik dat even checken als ik weer op stal ben. Heb de endurance beugels gekocht, huidige beugelriemen zijn 3cm breed. Ik denk 50/50 of dat wil of toch te smal is.

pmarena

Berichten: 48204
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 16:26

Spannend!

Otti1977

Berichten: 3046
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 16:58

Otti1977 schreef:
Mijn singelstoten van mijn Barefoot Barrydale worden slecht. Waar zou ik die kunnen laten vervangen? Bij een gewone zadelmaker? Iemand tips hiermee?

Iemand?

pmarena

Berichten: 48204
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 17:05

Oh sorry, singelstoten vervangen zou inderdaad prima moeten kunnen bij normale zadelmaker, of een fijne schoenmaker die het wel leuk vindt om eens aan iets anders te werken :)

Ik heb wellicht nog wel een setje losse singelstoten liggen trouwens.... welke kleur zou er op moeten...?
Dan kan ik eens even op zoek voor je als je wilt :)

Gebruik je wel een singel met rolgespen? Normaal gesproken zou het niet nodig moeten zijn om de singelstoten van een Barefoot te vervangen, dat is behoorlijk zeldzaam gelukkig.

Otti1977

Berichten: 3046
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 18:50

Ik heb zwart zadel dus liefst zwarte stoten. Ik gebruik een singel met rolgespen en elastiek. Zal ik eens een zadelmaker in de buurt gaan zoeken en eens informeren of ze dat willen doen. Daar heb ik meer vertrouwen in als de schoenmaker.

pmarena

Berichten: 48204
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 19:13

Ik heb een goede schoenmaker best hoog zitten eigenlijk, genoeg zadelmakers die broddelwerk afleveren := Bij allebei moet je net een goede treffen met hart voor zijn vak en eer van zijn werk zeg maar.

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 19:45

Otti1977 schreef:
Ik heb zwart zadel dus liefst zwarte stoten. Ik gebruik een singel met rolgespen en elastiek. Zal ik eens een zadelmaker in de buurt gaan zoeken en eens informeren of ze dat willen doen. Daar heb ik meer vertrouwen in als de schoenmaker.


Mag ik vragen waar je woont? Wellicht kan ik even mee kijken met je

Otti1977

Berichten: 3046
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 23:43

Buitenzinnig schreef:
Otti1977 schreef:
Ik heb zwart zadel dus liefst zwarte stoten. Ik gebruik een singel met rolgespen en elastiek. Zal ik eens een zadelmaker in de buurt gaan zoeken en eens informeren of ze dat willen doen. Daar heb ik meer vertrouwen in als de schoenmaker.


Mag ik vragen waar je woont? Wellicht kan ik even mee kijken met je

Ik woon in Epe.
Tussen Apeldoorn en Zwolle zeg maar
Ik heb hulsebos in emst en schutte in epe. Maar ik heb met beide geen ervaring.

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 08:19

Ik vind persoonlijk Schutte heel kundig

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 09:53

sas27 schreef:
Kirsha schreef:
Het is al een tijdje geleden dat ik hier heb gepost. Echt al heel lang :') maar ik heb een vraag.
Binnenkort krijgen wij er een grote Shetlander bij. Ik ben op zoek naar een zadeltje hiervoor. Nu ben ik niet zo gecharmeerd van de standaard 'pannenkoekzadels'. De Barefoot Bellis ken ik, en ik zag dat er nu ook een Arizona-variant van is, heel leuk! Alleen lijkt deze me wel vrij lang. Het dragende stuk is natuurlijk korter, maar ik ben toch bang dat het wat aan de lange kant is. Zijn er mensen die één van deze zadels gebruiken op een Shet of andere kleine pony en zo ja, hoe gaat dat?
De Arizona-versie is een stukje langer dan de gewone Bellis; de zitmaat is wel gelijk, kan ik hieruit afleiden dat het dragende stuk voor beide gelijk is?

Ik weet dat één en ander afhangt van de pony in kwestie dus tot die er is weten we niks zeker, maar hopelijk zijn er mensen met ervaringen :)


Hoi, misschien niet helemaal antwoord op je vraag, maar ik heb dit zadel voor onze shetlander en vind dit een super fijn zadel. De kids hebben er net wat meer steun in en hij heeft verstelbare kussens dmv klitteband aan de onderkant.
https://ruitersportwinkel.eu/shetland-s ... educatief/


Bedankt voor je reactie! Deze zag ik inderdaad ook al ergens voorbij komen. Is wel een fijn zadel dus? Dan ga ik daar ook even beter naar kijken.

pmarena schreef:
Hoe groot is de Shet...? Als het maar net boven een meter is dan kan het wel krapjes zijn inderdaad.

Shet in kwestie is ongeveer 1.05 meter.

Otti1977

Berichten: 3046
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 21:43

Buitenzinnig schreef:
Ik vind persoonlijk Schutte heel kundig

Ah kijk. Daar heb ik wat aan. Ga ik die eens een bericht doen.

Lonan
Berichten: 1960
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: plaggehut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 10:50

pmarena schreef:
Wat voor maat is de Wellington....?
maat 2

Lonan
Berichten: 1960
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: plaggehut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 10:55

MarjanB schreef:
Lonan schreef:
Ik heb een Barefoot Wellington gekocht maar hij is helaas te lang. ( iets te impulsief gekocht )
Ik heb hem weer op MP staan, wie heeft er ervaring met boomloze dressuur zadels korter dan de Barefoot en wat raad je me aan. ( cob tinker )
Ik koop niks meer zonder een zadelmaker hoor, maar dan kan ik me van te voren een beetje oriënteren.


Is ie echt te lang? Ze liggen namelijk net anders dan boom zadels. Wellicht hier even een foto plaatsen?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pmarena

Berichten: 48204
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 11:16

Ik vind de lengte niet echt schokkend eigenlijk.
Heb je zelf wel deze maat zitting nodig of zou je ook prima in een maatje kleiner passen...? :)

Muze
Berichten: 5293
Geregistreerd: 24-04-20

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 11:23

Ik vind m niet mooi aansluiten zo op de rug, achterop de lendenwervels lijkt hij te “ prikken”.

pmarena

Berichten: 48204
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 11:29

Dat kan een kwestie van ontbreken van de juiste pommel en goede pad met inlages zijn :)