[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petrichor

Berichten: 10542
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 22:24

Iemand enig idee of een banaan singel helpt bij zadels die iets naar achter schuiven? Het is bij mij opzich geen drama maar ik heb liever dat hij op zn plek blijft.

En misschien een hele domme vraag maar moet de banaan singel met de boog naar voor of naar achter?

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 23:01

Petrichor schreef:
Iemand enig idee of een banaan singel helpt bij zadels die iets naar achter schuiven? Het is bij mij opzich geen drama maar ik heb liever dat hij op zn plek blijft.

En misschien een hele domme vraag maar moet de banaan singel met de boog naar voor of naar achter?


Met boog naar voren, anders liggen de gespen alsnog op de ‘normale’ plaats ;)

Bij mij hielp een banaanvormige singel wel!
Ondertussen gebruiken we wel een anatomische tekna singel bij de barefoot Madrid :)

lotje5lotje
Berichten: 708
Geregistreerd: 29-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 07:17

Volgens mij heeft mattes een speciale singel voor naar achter schuivende zadels. De athletico.

Maartje1990

Berichten: 22285
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 07:23

Ik kan eindelijk eens een foto delen van mijn eigen ghost (ghost roma picollo) op Mn eigen paard :D dit is de 2e keer dat ik er op zit (op Mn paard bedoel ik :P)



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cupido1996
Berichten: 441
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Noordoostpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 09:46

Ik wil voor mijn ronde C pony met korte rug een boomloos zadel gaan aanschaffen. Dit omdat meerdere zadelmakers inmiddels hebben aangegeven dat een boomzadel gewoon niet passend gaat worden.

Nu heb ik op internet gezocht en zie ik dat zowel buitenzinnig als Ella van boomlooszadelpasservice bij mij in de buurt zitten. Ik kon op hun websites ontdekken dat ze beide een aantal dezelfde merken maar ook wat verschillende merken voeren.

Wie van deze twee raden jullie aan voor een boomloos zadel dat meer richting een dressuur zadel gaat?
Uiteraard hoor ik ook graag ervaringen van beide met de Passervice.

Ik ben opzoek naar een zadel dat het meest lijkt op een dressuur zadel qua zit en ik wil er ook wedstrijden mee mogen rijden.

Wie kan mij de verschillen tussen deze twee vertellen en welke adviseren jullie. Op de website

siskeh
Berichten: 8678
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 10:07

Ella is echt een zadelpasser, Buitenzinnig is naast passer ook verkoper van.
Ze hebben allebei andere zadels, daar zou je naar kunnen kijken, weet je welke lengte je moet hebben?
Want neem aan dat, dat ook een probleem is?
Weet dat Ella best een aantal kortere zadels heeft, voor Buitenzinnig durf ik dat niet te zeggen.

Jets

Berichten: 3552
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 10:43

Ik heb beide langs gehad en zou Ella aanraden :) Heb haar ook vaker zien werken bij vriendinnen van mij en dat bevalt altijd super :D Ze denkt goed mee, is onafhankelijk, kijkt ook naar het paard en naar jou. Je krijgt super uitleg en ze neemt alle tijd :)

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 10:51

Ik zie net een Barefoot Nottingham voorbij komen op marktplaats. Super mooi zadel en eigenlijk zoek ik nog zo eentje. Alleen heb ik tijdens een passervice alleen maat 2 kunnen proberen (zitlengte 40cm) en deze is maat 1. Nu vraag ik me af of dat ook zou kunnen werken?
Momenteel rij ik met een Madrid maat 2 (zitlengte 38cm) de Nottingham maat 1 is zitlengte 35cm.

Zouden jullie de gok wagen?

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 10:55

cupido1996 schreef:
Ik wil voor mijn ronde C pony met korte rug een boomloos zadel gaan aanschaffen. Dit omdat meerdere zadelmakers inmiddels hebben aangegeven dat een boomzadel gewoon niet passend gaat worden.

Nu heb ik op internet gezocht en zie ik dat zowel buitenzinnig als Ella van boomlooszadelpasservice bij mij in de buurt zitten. Ik kon op hun websites ontdekken dat ze beide een aantal dezelfde merken maar ook wat verschillende merken voeren.

Wie van deze twee raden jullie aan voor een boomloos zadel dat meer richting een dressuur zadel gaat?
Uiteraard hoor ik ook graag ervaringen van beide met de Passervice.

Ik ben opzoek naar een zadel dat het meest lijkt op een dressuur zadel qua zit en ik wil er ook wedstrijden mee mogen rijden.

Wie kan mij de verschillen tussen deze twee vertellen en welke adviseren jullie. Op de website


Kom je naar Equiday? Komt met enkele weken ook bij Ella in het pas assortiment.

cupido1996
Berichten: 441
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Noordoostpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 11:20

[/quote]Kom je naar Equiday? Ik heb een nieuw boomloos zadelmerk mee met daarin o.a. een (bijzonder) dressuur zadel, niet te onderscheiden van een boomzadel. Komt met enkele weken ook bij Ella in het pas assortiment. En volgende week op mn site.[/quote]


Nee, ik kom waarschijnlijk niet naar equiday. Maar nu je dit zegt, ga ik het proberen. Dat zadel klinkt heel interessant, zou ik daar via pb alvast wat meer informatie over mogen ontvangen. o.a. welk merk is het, van wat voor materiaal gemaakt en de prijsklasse?

Uit een eerdere post begreep ik dat Ella alleen past, bij haar in het assortiment, bedoel je in haar passervice? En via wie komt het zadel dan te koop, alleen via jou?

cupido1996
Berichten: 441
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Noordoostpolder

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 11:23

Bedankt voor de tips tot nu toe, meer zijn altijd welkom!

Ik denk inderdaad dat ik een kort zadel nodig heb. Rug van de pony is niet al te lang. Maar ook bij haar ronde schouders heb ik nu problemen.
De uitdaging wordt nog even mijn billen in het zadel te laten passen. Ik heb confectiemaat 38/40

Petrichor

Berichten: 10542
Geregistreerd: 14-04-06

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:03

Is toch ongelofelijk.. Ben ik bij 3 paardenwinkels geweest waarvan niet 1 winkel een banaansingel voor mij heeft. Een iemand keek mij ook zo aan die wist niet eens wat dat was. :+ Vraag ik nou om iets wat bijna niet te verkrijgen is?

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:25

cupido1996 schreef:

Kom je naar Equiday? Komt met enkele weken ook bij Ella in het pas assortiment. [/quote]


Nee, ik kom waarschijnlijk niet naar equiday. Maar nu je dit zegt, ga ik het proberen. Dat zadel klinkt heel interessant, zou ik daar via pb alvast wat meer informatie over mogen ontvangen. o.a. welk merk is het, van wat voor materiaal gemaakt en de prijsklasse?

Uit een eerdere post begreep ik dat Ella alleen past, bij haar in het assortiment, bedoel je in haar passervice? En via wie komt het zadel dan te koop, alleen via jou?[/quote]

Klopt, alleen in haar pas assortiment.
Prijsklasse 800- 1700 euro

siskeh
Berichten: 8678
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 16:10

Ben benieuwd Kifra ik ben wel van plan om te komen, ondanks dat ik tevreden ben over huidige zadel is het altijd goed open te staan voor nieuwe ontwikkelingen! Wil ook de kifra pad's wel eens vast hebben, al ben ik er niet achter of er 1 is die onder een (inimini) spaans startrekk zadel past :P

Katisa
Berichten: 160
Geregistreerd: 06-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 16:27

Verder geen ervaringen van Startrekk gebruikers hier?

Ik heb nu een aantal ritten gemaakt met de Startrekk Comfort, wat opvalt is dat het erg stabiel ligt en niet schuift. Wel merk ik droge plekken thv de stijgbeugelophanging, wat ook te zien is op de vacht.

Afbeelding

Ik zou graag willen weten of iemand hier ervaring mee heeft op de lange termijn? Wat doet het qua drukverdeling op lange ritten?

Anoniem

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 16:39

Die witte plekken zaten er al?
Ik denk dan... kan t ook zijn dat er sowieso slechtere doorbloeding daardoor is, op die plekken dus?

DubbelFun

Berichten: 88777
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 16:42

Het lijkt wel of er haar af is op die lichte plekken ??

J0anieke

Berichten: 4920
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 16:51

Even terugkijken bij haar vorige berichten, dit is denk ik de fjord met de eerdere kale plekken op de rug, dat zijn dus (neem ik aan) de haren die nu weer terug groeien.

DubbelFun

Berichten: 88777
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 16:55

Oh gelukkig maar :)

Katisa
Berichten: 160
Geregistreerd: 06-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 17:31

Ja de witte haren komen terug waar dus de kale plekken zaten een paar weken geleden. In ieder groeit er iets terug.... dit komt dus NIET van de startrekk, maar van het (aangemeten) boomzadel... zadelmaker heeft het opgegeven, daarom heb ik als laatste strohalm nu dus voor een deuber startrekk gekozen.
Overigens denk ik echt wel de oplossing te hebben gevonden, maar helaas weet ik dat met dit paard pas over een X aantal maanden... daarom hoor ik graag ervaringen met langdurig gebruik.

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 17:33

Niksie schreef:
Verder geen ervaringen van Startrekk gebruikers hier?

Ik heb nu een aantal ritten gemaakt met de Startrekk Comfort, wat opvalt is dat het erg stabiel ligt en niet schuift. Wel merk ik droge plekken thv de stijgbeugelophanging, wat ook te zien is op de vacht.

[ [url=m/kI2EzL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou graag willen weten of iemand hier ervaring mee heeft op de lange termijn? Wat doet het qua drukverdeling op lange ritten?


Ik heb een jaar met een startrekk espaniola gereden en had ook wel droge plekken. Mijn paard heeft er nooit last van gehad maar misschien is jouw paard wel gevoeliger op die plek door eerdere drukplekken? Zou het wel goed in de gaten houden maar in principe hoeft het niet iets slechts te zijn.

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 17:22

Geen ervaringen op langere termijn met de startrekk maar ik vond hem ook erg fijn liggen na aanleiding van een passessie, dus ik ben bezig om een test zadeltje te regelen , ik rij vrij stevige ritten normaal gesproken dus mischien kan ik je dan ook mjn bevindingen desnoods middels pb melden ? :)

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:54

Mijn Ghost Roma is binnen!! Superblij mee, zowel ik als paardlief. De micropell heeft me positief verrast, het voelt en ziet er een stuk mooier uit dan verwacht.
Ook gelijk even kort gereden en de Roma dijwrongen waren een beetje een gokje :+ maar ze zijn echt zoveel fijner voor mij dan de Veneto wrongen.

De blauwe details (beugelophanging en gespbeschermers) passen supergoed bij de blauwe pad en mijn blauwe beugelblokjes. Op termijn ga ik alles wat ik in het blauw heb ook in andere kleuren aanschaffen, denk ik. Roze, rood, paars bijvoorbeeld O:)

Had hem denk ik wel weer iets te ver naar voren gelegd met zadelen. Tijdens het rijden schoof ie iets naar achteren maar bleef daar wel netjes liggen. Helaas geen foto's gemaakt na het rijden want toen regende het. :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

J0anieke

Berichten: 4920
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 21:45

Gaaf hoor Linda! Ik heb ook eindelijk rode beugelblokjes voor bij m'n rode pad, zo leuk dat je die blokjes kan krijgen in verschillende kleuren :D

Maartje1990

Berichten: 22285
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 22:32

Nissima. Ik heb dezelfde gok gedaan! Wad ook gokken tussen roma of veneto. Heb de firenze in normale maat (van mijn vrouw) maar heb nu roma in picollo. En de roma wrongen bevallen veel beter