[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
J0anieke

Berichten: 4882
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 13:24

Nissima schreef:
J0anieke schreef:
Gaaf hoor Linda! Ik heb ook eindelijk rode beugelblokjes voor bij m'n rode pad, zo leuk dat je die blokjes kan krijgen in verschillende kleuren :D

Heel tof!! Dat vraagt natuurlijk wel om een foto, hé :D

Tadaaa! (Lekker charmante foto, was even zware training voor ons beide :') )
Afbeelding

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 19:51

Mooi, J0anieke! +:)+

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 08:29

Gaaf!! Rood staat haar ook erg goed :j

J0anieke

Berichten: 4882
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 15:07

Ik moest er echt heel erg aan wennen, maar vind het haar nu ook steeds mooier staan! :D Heb nu ook een cap met bruin en zwart die dan weer bij het zadel past. Nu alleen nog een rode jas oid :o

lotje5lotje
Berichten: 708
Geregistreerd: 29-05-06

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 15:48

Ik zoek een singel die mijn zadel (Ghost) iets stabieler laat liggen op een rond paard. Heb nu een Mattes met elastiek, maar mijn paard struikelde laatst en toen hing ik met zadel en al aan de zijkant, en ben ik op het asfalt gestuiterd...Eigenlijk zoek ik singel zonder elastiek, voor een rond buikig paard, met de singelplaats naar voren.
Rij af en toe met een onelastische singel van Back on track (neopreen), maar die vind ik weer wat glad.Ik heb het hele internet afgestruind, maar als ik eindelijk iets zie, is hij niet in 80 cm te krijgen -O-
Tips????

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 15:54

De (ghost) westip singel?

J0anieke

Berichten: 4882
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 16:25

Ik gebruik de rossner comfort dressuur singel bij mijn miss curvy :D zadel ligt als een huis! Die heb je in 75 en 85 cm
Zonder elastiek (bij de gespen zit wel elastiek zodat t pinnetje vanzelf in de gaatjes valt, echt ideaal! :D)
Afbeelding

lotje5lotje
Berichten: 708
Geregistreerd: 29-05-06

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 16:39

Ik ben bang dat de Westip een beetje naar voren kruipt bij een bolle buik??? Alles wat recht is, kruipt in de oksel. Jij hebt ervaring Buitenzinnig, gaat dit werken????
Dank je JOanieke, ik ga even op de site kijken.

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 16:46

Eindelijk mijn droompad gekocht. Ben er zo blij mee. Alleen even gepast. Morgen er echt mee rijden.. Afbeelding

lotje5lotje
Berichten: 708
Geregistreerd: 29-05-06

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 17:35

oe, ik ga op je site kijken!!

mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 18:27

Hier werkt de fra supersingel erg goed!! Helemaal van elastiek. Op mijn heel rond paard
Afbeelding
Afbeelding

Aangesingeld komt hij beide kanten tot de pad,
Voorheen had ik een te korte singel en dat schoof ook meer.

lotje5lotje
Berichten: 708
Geregistreerd: 29-05-06

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:39

Oh ja, jouw paard is ook een bolletje! Een heel leuk bolletje!! Bedankt voor de info.

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 22:37

Wauw mooie zadels komen er voorbij!

Inmiddels al ruim een week in het bezit van mijn Barefoot Nevada, wat een fantastisch zadel ik blijf er echt bij. Ben ook al heel snel gewend aan het rijden zonder boom.

Zijn hier meer mensen met een Nevada en hoe ervaren jullie dit zadel?

pmarena

Berichten: 48143
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 12:05

Welke pad is dat Otti? :)

Oeh de palomino die net zo rond is als dat ze mooi is, haha :D Lekker beest is dat toch :+:

Petrichor: de Nevada is helemaal niet meer zo populair de laatste jaren eigenlijk, meeste mensen gaan toch voor een Arizona model. Er zijn wel mensen die er al jaren fanatiek mee rondrijden maar er komen weinig nieuwelingen bij wat dat betreft :)

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 12:58

Waarom is het zadel minder populair geworden? Is dat omdat hij voor veel paarden wat aan de lange kant is. Of meer omdat het model al een tijdje bestaat. Of is er echt iets met het zadel wat hem minder populair maakt?

pmarena

Berichten: 48143
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 13:10

Omdat er inmiddels zoveel modellen zijn denk ik.

De Nevada was het eerste andere model na de Cheyenne. Het eerste westernmodel van Barefoot.
Maar het vierkant model ziet er natuurlijk niet echt uit als een normaal westernmodel zeg maar.

Paard moet ook de ruimte hebben op de rug, en mensen die een westernzadel zoeken hebben over het algemeen liever een roundskirt zoals de Arizona of een Butterfly skirt zoals de Missoula Nut / Virginia Rose.

En als het vierkante model aanspreekt dan is dat vaak toch omdat het een beetje Spaans / Portugees over komt en daarvoor is inmiddels dan ook weer de Madrid er die dan toch wat meer aanspreekt voor die liefhebbers.

Blijven alleen de mensen over die er echt op vallen, over het algemeen de echt recreatieve ruiters die vooral lekker comfortabel rond willen tuffen zonder pijn in hun kont als ze urenlang wegblijven. Een deel daarvan kiest dan weer liever voor de Lazy Mountain / Happy Valley omdat die zo gruwelijk comfortabel zitten met dat lamsvel en die zachte blokken die zoveel steun geven zonder in een houding te duwen.

En de kortere koudbloedjes zoals de kleinere Tinkers, Haffies en Fjordjes enzo die hebben dan vaak weer een zodanig kort ruggetje dat de Nevada net een beetje te log is.

Door al die nieuwere modellen die mensen dan toch net iets liever willen, worden de Nevada en Atlanta nog maar heel weinig verkocht. Die vallen gewoon net een beetje buiten de grotere doelgroepen.

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 13:16

Dat is een heldere uitleg ben weer wat informatie rijker, dankjewel! :D

pmarena

Berichten: 48143
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 13:19

Graag gedaan! Ik vind het ook echt leuk om weer een keer een Nevada te zien op een paard, het blijft gewoon een heel stoer zadel met een lekker eigenwijs model :+:

En door de vierkante vorm (groot raakvlak met het paard) liggen ze vaak superstevig op paarden waar veel andere zadels op schuiven +:)+

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 13:32

Zoals je al weet was ik eerst een dressuur miep met dressuur zadel met een boom. Toen ik niet meer dressuur kon rijden met mijn paard heb ik er voor gekozen om dan alles helemaal anders aan te pakken.

Ik wilde perse een boomloos zadel, heel veel mensen hebben mij dit afgeraden maar als ik iets wil dan wil ik het. Ik heb echt heel internet en bokt nageplozen en ik wist sowieso dat ik een Barefoot zadel wilde hebben. Ik twijfelde eerst ook tussen Nevada en Arizona, Arizona is net wat meer western dan de Nevada maar ik was heel erg bang dat het toch zou gaan schuiven. Want ik had op internet gelezen dat boomloos eerder schuift. Na verder zoeken kwam ik er achter dat Nevada het meest stabiele zadel moest zijn. Daarom is mijn keuze op Nevada gevallen. Toen stond er bij toeval een praktisch nieuwe Nevada op marktplaats, ik heb hem direct gekocht terwijl ik niet eens wist of het op mijn paard zou passen of dat ik het zelf überhaupt wel fijn vind. :+

Paard liep direct fantastisch met het zadel op maar voor mij was het de eerste dagen wel wennen, niet alleen met het rijden maar ook 'wanneer ligt het zadel goed' etc etc. Ik heb ook de pommel eruit gehaald om te kijken of die wel paste etc.

Al met al was het een heel risico maar ik ben blij dat ik de gok heb genomen. :D

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 14:11

Pmarena dit is de kifra pad square. Staat erg mooi onder de Barrydale

pmarena

Berichten: 48143
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:05

Petrichor: als je gevoel zo sterk is is dat meestal niet voor niets, zo zie je dat het toch weer mooi op zijn plek valt +:)+ En ja dat wennen kan wel even een dingetje zijn :P Gelukkig klink je er nu super tevreden over!

Otti: het staat chique hoor! Wel een rib uit je lijf denk ik als het met schaap is :))
Maar over het algemeen is dat het echt waard :+:

Berdien

Berichten: 64523
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 18:17

Otti1977 schreef:
Eindelijk mijn droompad gekocht. Ben er zo blij mee. Alleen even gepast. Morgen er echt mee rijden.. [ [url=m/WkzR9F.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gááf! Ik heb nog een lichtroze Kifra, die ga ik even wassen en dan kan hij onder de Nottingham. Mijn meisjespaard met een meisjeskleur :D :+:

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 19:16

pmarena schreef:
Otti: het staat chique hoor! Wel een rib uit je lijf denk ik als het met schaap is :))
Maar over het algemeen is dat het echt waard :+:

Hij is goedkoper als een Barefoot pad. En de kwaliteit van barefoot vind ik niet zo denderend. Het valt me tegen hoe het er na 3 jaar gebruik uitziet.

pmarena

Berichten: 48143
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 19:20

Meen je niet! Ik hoor juist altijd dat mensen de prijs wel begrijpen als ze de pads in het echt zien / voelen / gebruiken.

Heb de Kifra even opgezocht en dat is inderdaad een mooie prijs zeg +:)+

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 19:31

pmarena schreef:
Meen je niet! Ik hoor juist altijd dat mensen de prijs wel begrijpen als ze de pads in het echt zien / voelen / gebruiken.

Heb de Kifra even opgezocht en dat is inderdaad een mooie prijs zeg +:)+

Het stiksel van mijn pad laat los bij de schoft. Maar niet alleen de pad. Mijn beugels roesten. Mijn beugelriemen zien er niet uit en het zadel heeft ook nare gerbruiksporen. Jammer. Ik ben er erg zuinig op.