Het gaat dus om een C-pony die een 17 inch zadel kan hebben, boommaat 36 nodig heeft en erg rondgeribd is en dus ook totaal geen schoft heeft. Ja, die heerlijke combinatie

Maar daarbij gooit ze ook nog haar rug behoorlijk op tijdens het rijden, aldus een kennis van me die zadelpasser is, dus wordt het waarschijnlijk moeilijk om een zadel te vinden waarbij de ruggengraat goed vrij ligt.
Nu raadt hij me dus aan om voor boomloos te gaan, gezien het lastig wordt om een goed zadel met boom voor haar te vinden- maar ik vind zelf dressuurzadels véél prettiger dus wilde me toch even oriënteren of Bokt nog merken wist die in ieder geval een poging waard zijn. Het liefst niet iets al te duurs, ik moet het zelf weten te betalen van minimumloon van mijn bijbaantje (ik ben 17), maar daar moet ik na de zomer helaas mee stoppen. Nieuw hoeft ook zeker niet, zolang het maar goed ligt op mijn pony. En ik bedoel ‘niet te duur’ alsin niet meer dan €1,000 en het liefst zo ver mogelijk daaronder, eigenlijk

Disclaimer: alles gaat 100% via mijn zadelpasser, ik schaf niks aan zonder hem te laten kijken. Dit topic is puur om (hopelijk) van jullie tips qua prettige zadelmerken voor paarden/pony’s zoals die van mij