Welk anatomisch hoofdstel het fijnst?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saartje_J

Welk anatomisch hoofdstel het fijnst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 20:59

Hoi allemaal,

Vorig weekend een bitfitter laten komen, nu nog op zoek naar een fijn passend hoofdstel!

Zijn hier mensen met ervaringen?

Waar ik OA interesse ik heb

- Rambo Micklem
- Schockemohle Alpha

Ik zoek een hoofdstel met fijn zacht leer, maar wel stevig geen smalle riempjes.
In de kleur bruin.

Lindor92

Re: Welk anatomisch hoofdstel het fijnst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 21:05

sharonsemme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 21:11

Ik heb toevallig net mijn Hinterland hoofdstel binnen. Nog een vrij onbekend merk maar zo heb ik nog nooit een hoofdstel gevoeld!
Heb zelf ervaring met micklem, dy'on,ikonic,silver crown en ps of sweden jump off bridle (heb ik nog te koop staan).
Het leer van hinterland is zo zacht en mooi, fijner is er niet voor een paardenhoofdje denk ik zo, zeker als je het vergelijkt met micklem. De prijzen vallen mij ook nog mee! En de service is echt top! Dit is een foto van mijne, hier moest de frontriem er nog op.. (de kreeg ik netjes in een andere maat toegestuurd omdat die niet paste). Afbeelding
Afbeelding
(foto van de site!)
https://www.hinterland.net.nz/collections/bridles

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 21:19

Ik heb een collegiate, ook erg fijn hoofdstel!

Saartje_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 21:39

Ziet erg mooi uit op de foto!

Ik vind trouwens prijs kwaliteit van de Rambo niet echt goed. Vandaag zon hoofdstel in mijn handen gehad maar vind het leer wat tegenvallen. Ik denk dus dat dit type hoofdstel al af gaat vallen!

De schockemohle blijf ik mooi vinden en weet uit ervaring dat het fijn leer is. Maar ook daar weer heb je verschillende types, maakt het veel uit ?

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 21:48

Wat een prijzen voor een hoofdstel 8)7
Ik heb zelf verder geen ervaringen met anatomische hoofdstellen zoals de Rambo Micklem (vind ze persoonlijk ook niet heel mooi voor die prijs). Ik heb er zelf eentje van BR (eston geloof ik) en deze heeft enkel een anatomisch kopstuk, dus denk ik niet echt wat je zoekt. Ik vind de Schockemohle er wel persoonlijk wel een stuk mooier en beter uit zien dan de Rambo, alleen is deze weer wel een slag duurder. Mocht je deze nemen, dan zou ik wel wachten op de 25% korting acties bij Divoza, mits dit merk niet uitgesloten is natuurlijk. Scheelt je toch een hoop geld.

Sanne_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 21:44